A Mastercard számít a fiatal női tehetségekre

A Mastercard elindította „Girls4Tech Connect Marathon” elnevezésű eseményét. A globális piac egyik legmeghatározóbb pénzügyi vállalata a jövőben (is) inspirálni szeretné a fiatal lányokat a tudományos és technológiai szektorban való elhelyezkedésben a világ minden táján.

A globális fizetési piacon vezető pénzügyi vállalat, a Mastercard a közelmúltban adott otthont az első digitális „Girls4Tech Connect Marathon” elnevezésű eseményének, amin 515 7-12 év közötti lány vett részt. A maraton célja az volt, hogy inspirálja és felkészítse az érintett lányokat a tudományos és technológiai karrierre.

Több millió fiatalt érnek el

A „Girls4Tech” oktatási program eredetileg 2014-ben indult, és egy természettudományon, technológián, mérnöki munkán és matematikán (STEM) alapuló tanterv köré épül. Az oktatási program tervei között szerepelt, hogy 2025-ig ötmillió lányt ér el az aktivitásaival. A számok azonban a vártnál sokkal jobban alakultak. 2020-ban már egymillió fiatal lányt sikerült bevonni a programba és jelenleg több mint kétmillió lányt értek el 49 országban.

Forrás: Mastercard

A virtuális maraton részeként Afrika-szerte a Mastercard önkéntesei egy sor virtuális foglalkozást tartottak dél-afrikai, ghánai, nigériai és kenyai iskolákban, hogy támogassák a lányokat olyan alapvető STEM-ismeretekkel és készségekkel, amelyekre szükségük van jövőbeli tanulmányaikhoz és karrierjükhöz.

„A fiatal lányok még mindig úgy gondolják, hogy a STEM-hez tartozó karrierutat nem nekik szánták. Nagyra értékeljük azt a munkát, amelyet a Mastercardhoz hasonló vállalatok magukra vállalnak annak érdekében, hogy az élet legkülönbözőbb területeiről érkező lányok felismerjék a lehetőségeiket, azáltal, hogy bemutatják nekik a STEM-ben elérhető változatos karrierlehetőségeket”

– nyilatkozta Bongani Mgoqi, a dél-afrikai Soweto állambeli Tshedimosho Mahlaleng Általános Iskola igazgatója.

A fiatal lányok oktatására irányuló erőfeszítések Afrika-szerte folytatódnak. Az év elején prezentálták a Mastercard Női Vállalkozói Indexet, ami részletezi a női cégtulajdonosok számának növekedését Dél-Afrikában.

Forrás: Mastercard

Dél-Afrika egyike annak a mindössze 12 gazdaságnak, ahol nőtt a nők vállalkozói aktivitása. Jelenleg a munkaképes korú nők 11,1 százaléka foglalkozott vállalkozói tevékenységgel az előző évi 10,2 százalékhoz képest. Ez növekedés tekintetében felülmúlta a férfiakat: 11,7 százalékuk vett részt hasonló tevékenységekben, ami mindössze 0,3 százalékpontos növekedés 2020-hoz képest.

„A globális statisztikák azt mutatják, hogy a következő évtizedben létrejövő munkahelyek 80 százalékához szükség lesz a STEM-készségekre. Ennek ellenére a tudományos és technológiai munkaerőnek jelenleg csak 30 százaléka nő”

– mondta Kamini Redhi, a Mastercard marketing és kommunikációs alelnöke a szubszaharai Afrika régióban.

A Mastercard alapvető célja a Girls4Tech-en keresztül a STEM alapismeretek átadása, valamint azon kritikus készségek fejlesztése, amelyekre a lányoknak szükségük van tanulmányaikhoz és karrierjük sikeréhez.

„Azáltal, hogy az egyes koncepciókhoz valós és gyakorlati tevékenységeket biztosítanak, a Mastercard önkéntesei megmutatják a fiatal lányoknak, hogy a barátságosság, a lelkesedés, a matematikai, a művészi, a tudományos, a logikai, sőt a kreatív képesség mind olyan készség, amely a STEM-karrierhez kapcsolódik” – fogalmazott Kamini Redhi.

(Forrás: The Fintech Times)