A koronavírus felgyorsítja a fintechek és bankok együttműködését

Milyen hosszú távú hatásokat tapasztalhatnak a fintech cégek a koronavírus miatt, és hogyan kovácsolhatnak ebből hasznot?

A finanszírozás hiánya miatt a fintech vállalatok mélyebb együttműködésbe kerülhetnek a hagyományos bankokkal. Míg az előbbiek megfelelő pénzbeli forrásokat kapnak fejlesztésükhöz, utóbbiak a fintech technológiai potenciálját használhatják szolgáltatásaik fejlesztésére. Sőt, a nyílt banki szolgáltatások növekvő bevezetésének köszönhetően ugyanolyan típusú együttműködés várható a bigtech-ek és a fintech-ek között.

Az állami szektor egy külön téma, ahova a fintech vállalatok kölcsönös partnerségeket kezdeményezhetnek, mivel egyes kormányoknak magánvállalatok segítségére van szüksége mind a műszaki eszközök biztosításához, mind a polgárok és az ipar számára nyújtott támogatási csomagok kezeléséhez. Nem csak ez, hanem a fintech cégek által használt gépi tanulás-, és a KYC eszközök lehetővé teszik az ágazatok mélyebb megértését, így nekik van a legnagyobb szükségük erre a tudásra.

Így tehát kijelenthetjük, kéznél van a technológiai fejlesztés iránti igény – a pandémia miatt a fintech cégek több felhőalapú, AI és KYC megoldást használnak, hogy lépést tartsanak a magas felhasználói igényekkel. Ezek a technológiák bizonyították szükségességüket és tovább fogják vizsgálni a további fejlesztési lehetőségeket.

És ne felejtsük el a biztonsági óvintézkedéseket. A digitális bankolás iránti igény exponenciálisan nőtt a lezárások kezdete óta, mivel a megkérdezett ügyfelek 79% -a azt mondta, hogy a jövőben több „all-digital szolgáltatást” szeretne kapni a bankjától. A válaszadók több mint fele biztos volt benne, hogy nem fognak már olyan gyakran ellátogatni a bankfiókjukba, mint a pandémiát megelőzően. Figyelembe véve ezt, a fintech vállalatok így képesek lesznek új ügyfeleket szerezni, de sajnos a csalók is nagyobb számban jelenhetnek meg a rendszerben, így kiemelt figyelmet kell fordítani a megfelelő biztonságra.

A digitalizáció megtérül. Összegezve, a digitális banki megoldások fent említett igénye, valamint a változó fogyasztói szokások, amelyek inkább a készpénz nélküli fizetésre és az alternatív fizetési módok kipróbálására utalnak, új lehetőségeket nyitnak a PSP-k számára, mivel ezek már biztosítják az ilyen típusú szolgáltatásokat. Ne menjünk el a tény mellett, hogy van a világon 1,7 milliárd ember, aki nem bankol még sehol, így hatalmas a merítési lehetőség a neobankoknak.

Forrás: Paymentssource

Lónárt Dániel