A Google elkaszálta a Plex folyószámla-szolgáltatást

A Google bejelentette, hogy mégsem indítják el Plex néven beharangozott banki szolgáltatásukat, mely lehetővé tette volna az ügyfeleknek, hogy 11 különböző banknál (köztük a Citibanknál) nyissanak folyószámlát vagy megtakarítási számlát a Google Pay appból, ahonnan elérhették és kezelhették is volna ezeket a továbbiakban. 

A bejelentés idején úgy tűnt, hogy a Google ezzel a lépéssel nem a bankokat akarná leváltani, hanem egész egyszerűen az ügyfélkapcsolatokat szerették volna magukhoz venni és ezáltal központi szerepet betölteni klienseik pénzügyi életében.  A hírek szerint a mostani döntés a projekt elkaszálásáról elsősorban azért született meg, mert a Google inkább arra szeretné helyezni a hangsúlyt, hogy digitális banki szolgáltatásokkal szolgálják ki a bankokat és egyéb pénzügyi szereplőket, ahelyett, hogy ők maguk kínálnák ezeket a szolgáltatásokat. Ez a kijelentés némiképp ellentmondásos annak fényében, hogy a Plex bejelentésekor propagált gondolatmenet éppen valami hasonló ambíciót takart, mint amire hivatkozva most véget vetettek a projektnek. 

Egyesek szerint a döntésbe az is belejátszott, hogy a Google fizetési szolgáltatásokkal foglalkozó divíziójától az elmúlt időszakban számos kulcsfigura, köztük hét igazgató és alelnök távozott, állítólag azért, mert az ambiciózus tervekkel ellentétben nem sikerült oly módon újratervezni a Google Pay appot, hogy az színvonalas módon lehetővé tegye a pénzügyi szolgáltatások elérését és használatát. 

A Plex történetének végét csak még fájdalmasabbá teszi a tény, hogy a Citi saját bevallása szerint több, mint 400 ezer ügyfelet regisztrált a szolgáltatás várólistájára, a koordináció hiányát pedig hűen érzékelteti, hogy a partnerek közül többen még múlt héten is abban a hitben voltak, hogy a projekt végbe fog menni. 

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond