A Cash App megugrotta azt a lécet, amelyet sok neobanknak nem sikerül

Az amerikai Cash App jóval előrébb tart számos európai neobanknál a hitelezés területén. A pénzügyi alkalmazás ugyanis nemrég elért egy nagy mérföldkövet: ügyfelei egymillió hitelt vettek fel egy hónapban.

A Cash App még 2020-ban kezdte el tesztelni kisösszegű személyi kölcsön termékét. Eleinte 1000 felhasználónak engedték meg, hogy 20 és 200 dollár közötti hitelt vehessenek fel, négyhetes futamidővel és 5 százalékos fix kamattal.

A 2021-es év is nagyrészt finomhangolással telt, majd a vezetőség úgy döntött, hogy az év végére fellendíti hitelezési tevékenységét. Karácsony környékén jelentősen kibővült a hitelre jogosultak köre. Az időzítés nem a véletlen műve: a vásárlási és a hitelfelvételi kedv jelentős mértékben növekszik az ünnepek környékén.

Idén teljesen beért a hitelezési stratégia, hónapról hónapra egyre több hitelt vesznek fel a Cash App felhasználói. Júniusban már több mint egymillió hitel lett kihelyezve az alkalmazáson keresztül.

Forrás: Block

Gondosan kezelik a hitelterméket, nem hiába

A Cash Appnél tisztában vannak azzal, hogy a pénzügyi szektorban a hitelezés az egyik legjobban működő bevételtermelő tevékenység. Éppen ezért nagy hangsúlyt helyeznek a termékfejlesztésre.

Az 5 százalékos fix kamat például nagyon kedvező az alkalmazásnak. Bár négy hét van a hitel törlesztésére, gyakran hamarabb visszafizetik tartozásukat a felhasználók. Ha valaki egy hétre vesz fel hitelt, akkor egy hétre fixeti ki az 5 százalékos kamatot. Éves névleges kamatlábként ez 52×5 százalék, vagyis 260 százalék egy hitelre.

A kezdeti 200 dollár helyett 600 dollárban maximalizálják már a felvehető hitelösszeget. A gördülékeny ügyfélélmény érdekében beállítható, hogy a hiteleket minden bejövő tranzakció egy bizonyos százalékával törlesszék a felhasználók. Így akár fizetésből, állami segélyből, vagy barátok által küldött pénzből is törleszthető részlegesen a hitel.

A hitelezés során a Cash App saját érdekvédelmére is bevezetett néhány funkciót. Amennyiben egy ügyfél nem törleszt időben, a felhasználási feltételek lehetővé teszik, hogy a Cash App megpróbálja az ügyfél bankkártyáját terhelni az adott törlesztőrészleg összegével.

Továbbá az időszerű törlesztést nem, viszont a kihagyott törlesztéseket adott esetben jelentheti a Cash App különböző hitelinformációs szolgáltatóknak. Így az alkalmazás egyfajta nyomást gyakorol a felhasználókra, akiknek figyelniük kell Cash App hiteleikre, ha nem szeretnének rontani hagyományos hitelminősítésükön.

A Cash App hitelei egy részről nem feltétlenül transzparensek és etikusak, hiszen az említett felhasználási feltételek nincsenek kiemelten feltüntetve. Ugyanakkor a funkciók együttesen jól betöltik a szerepüket: nyomást gyakorolnak annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb legyen a nemteljesítő hitelek száma.

(Forrás: Fintech Business Weekly)

(Borító: Block)