Sokan fordulhatnak hitelhez a karácsonyi ajándékok miatt

A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt az Egyesült Királyságban idén több fogyasztó fogja a karácsonyi költségeket a “Vásárolj most, fizess később” (angolul Buy Now Pay Later, röviden BNPL) szolgáltatások igénybevételével ellensúlyozni. 

A "Vásárolj most, fizess később" a rövid távú finanszírozás egy olyan típusa, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy vásárlásaikat egy későbbi időpontban fizessék ki. A BNPL általában úgy épül fel, mint egy részletfizetéses pénzkölcsönzési folyamat, amelyben a fogyasztók, a finanszírozók és a kereskedők vesznek részt.

Az ECOMMPAY új kutatása szerint a tavalyi költési szokásokhoz képest a fogyasztók 52 százaléka nagyobb valószínűséggel fogja használni vagy már most is használja a BNPL-t a megélhetéssel kapcsolatos költségek ellensúlyozására. A megkérdezettek egynegyede nagy valószínűséggel használná a szolgáltatást, míg 27 százalékuk elismerte, hogy már használja azt. A kutatásban megkérdezett fogyasztók arra számítanak, hogy idén karácsonykor átlagosan összesen 293 font értékben költenek majd ajándékokra.

A BNPL használata a magasabb összegű tételeknél is növekvő tendenciát mutat. A kutatás szerint 27 százalék használhatja a szolgáltatást nagy értékű ajándék vásárlására, az átlagos BNPL-vásárlás értéke pedig 325 font.

Ami az elérhetőségét illeti, egyharmaduk lemondana a vásárlásról a szolgáltatás nélkül. Hasonlóképpen, 31 százalék keresne egy másik üzletet, amely ugyanazon termékre kínálja a szolgáltatást.

A kutatás a megélhetési válság fokozódása miatt a három legfontosabb termékkategóriát is azonosította, amelyekre a vásárlók a BNPL-t használnák az ünnepi időszakban. Ezek az elektronikai cikkek (15%), a ruhák/cipők (14%) és a játékok (12%).

Míg a BNPL hagyományosan a nők körében volt népszerű, a kutatásból kiderült, hogy egyre több férfi felhasználó is igénybe veszi a szolgáltatást. A kutatás előrejelzése szerint ez a tendencia 2023-ban is folytatódni fog, mivel a brit fogyasztók átlagosan a vásárlások 16 százalékánál tervezik a BNPL-t használni. Ez a férfiak esetében 19 százalékra emelkedik, a nők esetében pedig 14 százalékra csökken.

A BNPL-t továbbra is a fiatalabb korosztályok veszik igénybe a legnagyobb arányban. Ennek megfelelően a 16-34 évesek fogják a legnagyobb valószínűséggel használni a szolgáltatást 2023-ban, a vásárlások 30 százalékára.

(Forrás: The Fintech Times)

(Borítókép: Depositphotos)

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.