A Bill.com felvásárolja a Divvy költségkezelési platformot

A back-office tevékenységeket támogató felhőalapú szoftvereket gyártó Bill.com a napokban bejelentette a Divvy költségkezelési platform felvásárlását egy nagyjábl 2,5 milliárd dolláros tranzakció keretein belül. A Utah államban található Divvyért 625 millió dollárt készpénzben fizet majd ki a vállalat, míg a fennmaradó 1,875 milliárd dollárt részvényekben rendezik a felek. A költségkezelési megoldások specialistájának számító Divvy célja, hogy modernizált pénzügyi szolgáltatásokat kínáljon a vállalatoknak a költségkezelési szoftverek, valamint okos vállalati bankkártyák egy platformon belül történő kombinációjával. 

A Bill.com állítása szerint az akvizíció segíteni fogja őket céljuk elérésében, hogy hozzáadott értéket teremtsenek sokszínű ügyfélbázisuk számára. A vállalat szerint a Divvy felvásárlásával a kiterjesztett szolgáltatás lehetővé teszi majd a vállalati ügyfelek számára, hogy „egy helyen, automatikusan kezeljék tartozásaikat, kintlévőségeiket, valamint a vállalati bankkártyákhoz tartozó költéseket.”

„Az ügyfelek régóta kérik, hogy segítsük őket a költségeik kezelésében,” mondja René Lacerte, a Bill.com CEO-ja. „Kibővített platformunk újabb automatizációs lehetőségeket és valós idejű információkat tartalmaz majd, melyek révén a kisvállalkozások okosabb döntéseket hozhatnak. Közös célunk, hogy segítsük a kkv-kat a sikeres működésben és mindkét vállalat aktívan tesz az ügyfelek digitális transzformációjáért. Együtt még többet tehetünk értük, és felgyorsíthatjuk, valamint megkönnyíthetjük ezt a transzformációt.”

A tranzakció várhatóan még az idei év szeptemberében lezárul, az összeolvadás pedig a tervek szerint mindkét cég terjeszkedését elősegítheti. A Bill.com költségkezelési és költéségvetési szoftvert, valamint vállalati bankkártyákat kínál majd 115 ezer vállalati ügyfelének, illetve ehhez kapcsolódóan további 2,5 millió potenciális ügyfélnek, míg a Divvy a tartozások és a kintlévőségek automatizálását teszi majd lehetővé több, mint 7500 havi szinten aktív ügyfelének.

Blake Murray, a Divvy CEO-ja azt mondta: „Ahogy az ügyfeleink visszajelzéseit figyeltük, észrevettük, hogy egy átfogó fizetési platormot szeretnének, hogy ne kelljen több szoftver-rendszert igénybe venniük pénzügyeik kezeléséhez. Büszke vagyok, hogy a Divvy csatlakozik a Bill.com-hoz, hogy elhozzuk azt az összetett platformot, amelyre ügyfeleink és az egész piac vártak.”

Forrás: Fintech Futures

Bátorfi Botond