Böngésző bővítménnyel újít a Klarna

A Klarna mobilalkalmazásának számos megoldása már a Google Chrome és a Microsoft Edge böngészőkben is elérhető. A fizetési szolgáltatások mellé egy automatikus kupon kód kiváltó funkciót is beépítettek a bővítménybe, melyet a Piggy novemberi felvásárlása tett lehetővé.

A Piggy saját fejlesztésű böngésző bővítménye online vásárlások esetén automatikusan kiváltja az adatbázisában szereplő kupon kódokat, pénzt és keresési időt spórolva felhasználóinak. A Klarna novemberben vásárolta fel az amerikai startupot, ami akkor 70 alkalmazottat és 1,2 millió ügyfelet számlált. Az új böngésző bővítmény még csak az első lépés a kupon megoldások integrálásában, várhatóan ezeket több szolgáltatásába is beépíti a Klarna. Az ügylet mellesleg nem egyedi eset, a PayPal korábban 4 milliárd dollárért vásárolta fel a Honey-t, egy ugyancsak automatizált kupon kód kiváltó megoldással rendelkező startupot.

A Klarna új bővítménye viszont nem áll meg a kupon kódoknál. Most már nemcsak a mobilalkalmazáson, hanem számítógépes böngészőkön keresztül is igénybe lehet venni a svéd BNPL óriás részletfizetéses megoldásait olyan kereskedőknél is, akiknél ez alapvetően nem érhető el fizetési opcióként. Ezt egy egyszeri használatra generált virtuális bankkártyán keresztül lehet megtenni, amellyel könnyedén kifizethető a vásárlás. A felhasználók később ennek a vásárlásnak a végösszegét törlesztik az általuk választott konstrukcióban. A fizetési megoldások mellett az Egyesült Államokban és Németországban cashbacket, az Egyesült Királyságban és Franciaországban pedig ajándékkártyákat is kínálnak a felhasználóknak.

A Piggy felvásárlása egyike a Klarna számos idei akvizíciójának. Júniusi 639 millió dolláros tőkebevonási fordulójuk óta felvásároltak egy közösségi vásárlási platformot a Hero formájában; egy tárcaszolgáltatót, a Stocardot; egy influenszer marketing szolgáltatót, az APPRL-t; egy utazástervezőt, az Inspirockot; valamint egy ár-összehasonlító oldalt, a PriceRunner-t. Mindegyik ügylet egy tudatos ökoszisztéma építési stratégia része, melynek eredményeképp a Klarna már nem támaszkodik teljes mértékben kereskedő partnereire a szolgáltatásai iránti kereslet serkentésében.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel