Zárónap a Money 20/20 konferencián

A kísérleti marketing, a Web3, a márkaépítés és a TikTok voltak a Money 20/20 idei konferenciájának zárónapi műsorán. A színpadon ismertette a Mastercard marketing igazgatója cégénék új együttműködését a Moonpay-el, a TikTok-ról pedig megtudtuk, hogy fontos edukációs térként szolgál a pénzügyi ismereteknek.

Lement a Money 20/20, az év legnagyobb fintech konferenciájának zárónapja tegnap Las Vegasban. Az előző napokhoz hasonlóan az utolsó nap kiemelt eseményeiről és bejelentéseiről ezúttal is beszámolunk. Az előző napok összefoglalói itt és itt érhetőek el.

A Money 20/20 konferenciát október 22-25. között rendezik Las Vegasban. Az esemény a fintech szektor egyik legnagyobb éves fóruma. A Peak képviseletében az idén jelen van a konferencián Suppan Márton, a Peak alapítója, és Juhász Benedek, a Peak ügyvezető partnere. A Fintech.hu-n folyamatosan beszámolunk a bejelentésekről, vitákról.

Jövőbiztos marketing a kísérleti marketing

A nap egyik kiemelt eseményén Raja Rajamannar, a Mastercard marketing igazgatója beszélt a „Priceless” marketing kampány továbbfejlesztéséről.  A Magyarországon is jól ismert „Megfizethetetlen” néven futó kampányt különböző társadalmi csoportokat összekötő univerzális élményekre, érzésekre tervezik felépíteni a kísérleti marketing alkalmazásával. Rajamannarhoz később csatlakozott a Moonpay elnöke is, hogy bejelentsék a két vállalat együttműködését. A Mastercard és a Moonpay partnersége a Web3 technológia és infrastruktúra felhasználására összpontosít majd. Céljuk, hogy a Web3 segítségével az élményeket és fogyasztói tapasztalatokat életre keltsék.

A sajtóval tartott beszélgetés során a vezérigazgató kifejtette, hogy nem tartja a Web3-at egy idejét múlt, halott technológiának. Véleménye szerint a technológia különböző népszerűségi ciklusokon megy keresztül, hol körbe rajongják, hol pedig temetik. Hasonlóan artikulált véleményt fogalmazott meg a Moonpay elnöke is. „A Web3 fejlődése sokban hasonlít majd ahhoz, ahogy a nagyfelbontású televíziók elterjedtek. Nem azért mentek be a vásárlók az üzletekbe, hogy mindent megtudjanak a technológiáról. Bementek, szembesültek egy jobb élménnyel és azt mondták ’ez a kép sokkal jobb, én is ezt akarom’. Szerintem végsősoron ugyanez fog történni a Web3 technológiákkal is.” – jelentette ki a sajtó előtt Keith Grossman.

A közösségi média szórakoztatóan tanít pénzügyeket

TikTok szakértők egy kerekasztalbeszélgetés keretein belül osztották meg gondolataikat a TikTok közösségi média platform és a pénzügyi edukáció közötti kapcsolatról. A szakértők egybehangzó állítása szerint a TikTok szórakoztató módon, gyakran észrevétlenül tanít a mindennapokban is hasznos pénzügyi ismereteket. Termékbemutatók alkalmával azok költségeiről is mindig szó esik, egy gasztronómiai témájú videóból például azt is megtudhatjuk, hogyan jut el egy lazac a farmtól a tányérig. „Nem kell szükségszerűen egy könyvelési mérleg felépítéséről beszélni. Az edukáció lehet vicces, érdekes, megnyerő is. A TikTok pedig egy remek platform erre.” – vélekedett Vivian Tu, a Your Rich BFF alapítója és vezérigazgatója.

A TikTok arra is egy kiváló platform, hogy az emberek megoszthassák egymással gondolataikat és érzéseiket a pénzügyekkel kapcsolatban. Vannak akik pénzügyi nehézségeikről is a platformon beszélnek, mások fontos pénzügyi kérdésekkel fordulnak a közösséghez. A TikTok felhasználók pedig reagálnak ezekre a videókra, válaszokat adnak a felmerülő problémákra és elmesélik saját tapasztalataikat. Ez a fajta közösség alapú oktatás pedig sokak számára jelentős értéket képvisel a hitelessége által.

A TikTok arra is alkalmas, hogy konkrét példákon át mutasson be pénzügyi termékeket. Vegyünk például egy olyan esetet, amikor valaki egy Taylor Swift koncertre szeretne jegyet szerezni. Tegyük fel spórolnia kell, a közösség pedig megmutatja számára, hogyan nyithat egy ehhez szükséges megtakarítási számlát. „Ez egy remek módja annak, hogy konkrét pénzügyi termékekről beszéljünk. A pénz nem egy vákuumban létezik, hanem valós élethelyzetekben jelenik meg. Nem önmagáért a pénz birtoklásáért tervezünk költségvetést, takarítunk meg és fektetünk be. Azért tesszük mindezt, hogy a pénzen megvásárolható legjobb életet teremtsük meg magunknak.” – mondta Vivian Tu, aki a Taylor Swift jegy példáján mutatta be miként jelennek meg konkrét pénzügyi termékek a platformon.

Márkák hatása a fintech vállalatokra

Egy speciális kérdés-felek során a márkaépítés hatásait vizsgálták meg szakértők. A márkaépítés jelentőségét hangsúlyozták a fogyasztói bizalom kialakításában és növelésében, valamint szó esett az ehhez szükséges mérési eszközök fontosságáról is. „Ha nem használod a márkádat ahhoz, hogy megkülönböztesd magad a többiektől, akkor valószínűleg kudarcot fogsz vallani.” – vélekedett Geraint Jones, a Money 20/20 marketing igazgatója.

„Amikor márkákról beszélünk, nem akarunk a homályos márkahűség területén elakadni. Vállalatépítésről beszélünk, és a márka csak egy eleme ennek, ki kell tudnod építeni az aktuális és a jövőbeli keresletet is. Jellemzően a marketing költségvetésed 60 százalékát a márkaépítés oldalán használod fel. Fintech vállalatok esetében ennek az aránynak 80 százalék körül kell lennie.” – adott fontos tanácsot Connor Archbold, a Tracksuit társalapítója és társügyvezetője.

Carol Murphy, a WARC Amerika igazgatójának állaspontja szerint a reklámkiadások növekedése várható a fintech szektorban. Rendkívül erős versenyre van kilátás és az egyes vállalatoknak sokat kell majd tennie azért, hogy ki tudjanak emelkedni a mezőnyből.

Címlapkép: Money 20/20