A bankoké a bizalom, a fintecheknek jobbak a termékei – Money 20/20

A héten rendezik meg a Money 20/20 konferenciát Las Vegasban. A rendezvény a fintech szektor egyik legnagyobb éves eseménye. A Peak képviseletében az idén jelen van a konferencián Suppan Márton, a Peak alapítója, és Juhász Benedek, a Peak ügyvezető partnere. A Fintech.hu-n folyamatosan beszámolunk a bejelentésekről, vitákról.

A Money 20/20 összekapcsolja a fintech és a fizetési iparágat a kereskedelemmel, telekommunikációval, kereskedelemmel, marketinggel, és kapcsolatot létesít még sok más iparággal is. Az első napja a konferenciának máris tartalmasan telt, tartott előadást a PayPal CEO-ja, a Coinbase elnöke, valamint az Adyen pénzügyi igazgatója is többek között.

A fintech aktuális helyzete

Jordan McKee (vezető kutató, 451 Research, S&P), Tom Brown (partner, Nyca Partners) és Katelyn McCarthy (elnökhelyettes, Discover Financial Services) megvitatták a fintech iparágat alakító új trendeket és a piac kilátásait az olyan kihívásokkal szemben, mint a makrogazdasági környezet és a megnövekedett verseny.

Az egyik legfontosabb megállapítás, hogy a fintech iparág fordulóponthoz érkezett. A régi fintech, amely a hagyományos pénzügyi szolgáltatások megzavarására összpontosított, haldoklik. 

Az új fintech inkább a hagyományos pénzügyi intézményekkel való partnerségre és a technológia felhasználására összpontosít, hogy javítsa az ügyfélélményt.

Egy másik fontos tanulság, hogy a bankok és a nem bankok között egyre nagyobb a törésvonal. A bankok szabályozottak és betétbiztosítással rendelkeznek, míg a többi piaci szereplőre ez nem igaz. Ez a szabályozási különbség a bankok számára viszonylagos előnyt jelent a bizalom szempontjából.

A Money 20/20 kiemelt startupjai

A Money20/20 első napján megrendezték a Startups Network leleplező ülését, ahol megkoronázták a 7 legizgalmasabb fintech startupot az idei konferencián. A kiemelt startupok az idei konferencián a következők:

  • Envestnet
  • Betterment
  • Goalsetter
  • Edward Jones
  • Greenlight
  • Step
  • Copper

A panel egyik következtetése, hogy a generációs vagyonátadás komoly lehetőséget jelent a fintech startupok számára. A befektetők következő generációja mást keres, mint a jelenlegi generáció, és a fintech startupok biztosíthatják számukra a sikerhez szükséges eszközöket. Egy átlag amerikai élete során 350 ezer dollárt költ impulzív vásárlásokra. A pénzügyi jóléti startupok célja, hogy ezt az összeget inkább megtakarítsuk és nyugdíjalapba helyezzük. 

A résztvevők szót ejtettek továbbá arról, hogy a fintech startupok hogyan forgatják fel a hagyományos pénzügyi szolgáltatási ágazatot. Ezek a startupok olyan innovatív termékeket és szolgáltatásokat kínálnak, amelyek megfelelnek a fogyasztók következő generációjának az igényeinek is.

A gyeplő átadása: Dan Schulman, a PayPal vezérigazgatója

Dan Schulman, a PayPal korábbi vezérigazgatója a célorientált vezetésről, a fintechek folyamatosan változó környezetéről és az iparágat manapság alakító legjelentősebb trendekről tartott előadást.

Schulman szerint a célorientált vezetés elengedhetetlen a sikerhez. Úgy véli, hogy a vállalatoknak világos küldetéssel és értékekkel kell rendelkezniük. Az alkalmazottaknak szenvedélyesen kell foglalkozniuk azzal, amit csinálnak.

Schulman bizakodó a fintech jövőjét illetően, úgy véli, hogy a technológia képes forradalmasítani a pénzügyi szolgáltatási ágazatot, és mindenki számára befogadóbbá és elérhetőbbé tenni azt.

A bankok továbbra is bizalmi előnyt élveznek

Michael J. Hsu, az Office of the Comptroller of the Currency (OCC) vezetője áttekintést adott a banki tevékenység, a kriptovaluta és a pénzügyi integráció körül kialakult helyzetről.

Hsu szerint a bankok a bizalom tekintetében komparatív előnnyel rendelkeznek a bankok. Szerinte ez annak köszönhető, hogy a bankok erősebben szabályozottak és betétbiztosítással rendelkeznek.

Ugyanakkor Hsu szerint a bankoknak óvatosnak kell lenniük a kriptopénzekkel való interakciók során. Úgy véli, hogy sok kockázatot rejt magában ez a terület.

A finanszírozás fejlődése: Bankok vs. Fintech a beágyazott pénzügyek világában

A fintech és a banki szektor szakértői megvitatták a sokéves tapasztalataikat a szabályozási környezet mély megértése, a milliárd dolláros tőkéhez való hozzáférés és a hatalmas ügyfélhálózatok területein.

David Sabow, a HSBC USA innovációs banki részlegének vezetője megjegyezte, hogy a bizalom fontos tényező a pénzügyi ágazatban. Úgy véli, hogy a bankok előnnyel rendelkeznek ezen a területen, mivel hosszú ideje védik ügyfeleik pénzét.

Shelly Kapoor Collins, a Sway Ventures partnere úgy véli, hogy a fintechek agilisabbak, mint a bankok, és gyorsabban tudnak innoválni. Azt is megjegyezte, hogy a fintechek jobban megértik a fogyasztók következő generációjának igényeit.

Luke Voiles, a Pipe vezérigazgatója úgy véli, hogy a bankoknak és a fintecheknek együtt kell működniük a beágyazott pénzügyek jövőjének megteremtése érdekében. Megjegyezte, hogy a fintechek banki partnerek nélkül nem tudnának olyan értéket teremteni, mint most.

A fintech értéke

Stuart Sopp és Immad Akhund megosztották nézeteiket a fintech-iparágban eddig már kibontakozott és még előttünk álló eseményekről, a makrogazdaságtól a neobankolásig, valamint ezek kölcsönhatásáról.

Sopp úgy véli, hogy a COVID-19 világjárvány idején bevezetett nulla kamatláb-politika nem kívánt következményekkel járt. 

Megjegyezte, hogy olyan dolgokat, amelyeket jellemzően nem finanszíroznak akkor, amikor a tőkeköltség magas, az utóbbi időben sok finanszírozást kaptak.

Akhund úgy véli, hogy a fintech alaptézise az, hogy a bankok rengeteg pénzt keresnek, minden az internetre tevődik át, és a legtöbb bank termékei nem jók. Úgy véli, hogy a fintechek jobb termékeket és szolgáltatásokat tudnak kínálni alacsonyabb áron.

(Címlapkép: Money 20/20)