Vonzza a befektetőket a biztosítási technológia

Március végén nem volt hiány jelentős tőkebevonási fordulókból. Múlt héten a FundGuard tett róla, hogy ne maradjon nagy befektetés nélkül a fintech szektor. Mellette két insurtech, az ELEMENT Insurance-ről és a Qoala is felbukkant a legnagyobb tőkebevonások listáján.

A FundGuard múlt héten egy 100 millió dolláros Series C finanszírozási fordulót zárt le új és korábbi befektetők hozzájárulásával. Piaci értesülések szerint a befektetésnek köszönhetően már több mint 400 millió dollárt ér a vállalat.

A fintech egy Software-as-a-Service platformot üzemeltet a befektetési piacon. Felhőalapú technológiát és mesterséges intelligenciát alkalmaz a vagyonkezelők, letétkezelők és alapkezelők befektetési elszámolásának támogatására. A befektetés a vállalat növekedését segíti, lehetővé téve innovatív termékkínálatának továbbfejlesztését és piaci jelenlétének bővítését.

Kiemelkedő hetet zárt az insurtech

Bár eredetileg 100 millió eurót szeretett volna bevonni, az ELEMENT Insurance-nek 50 millió euróval kellett beérnie. A német insurtech így már 137,5 millió eurót vont be fenállása alatt.

Az ELEMENT Insurance a német BaFin által vagyon- és balesetbiztosításra engedélyezett insurtech. Felhőalapú digitális biztosítási megoldások fejlesztésére szakosodott a B2B2X szegmensben. Ügyfeleinek saját arculatukra szabható innovatív biztosítási megoldásokat kínál.

A Qoala a FundGuardhoz hasonlóan Series C fordulót zárt, a bevont tőke azonban inkább az ELEMENT Insurance összegéhez van közel. Az indonéz insurtech 47 millió dollárral gyarapította vagyonát, aminek köszönhetően alapítása óta 130 millió dollárnyi külső tőkét vonzott be.

Az insurtech vezető helyi biztosítókkal és e-kereskedelmi cégekkel együttműködve személyre szabott és megfizethető biztosítási termékeket kínál. Biztosításai különböző területeket fednek le, mint például járművek, ingatlanok, személyi balesetek, utazás és egészség, valamint online és offline csatornákon keresztül elérhetőek.

A Qoala biztosítási megközelítése a hozzáférhetőség és a megfizethetőség növelését célozza egy olyan indonéz piacon, amelyet alacsony biztosítási penetrációs arányok és erős digitális készségekkel rendelkező, fiatal társadalom jellemez.Az űrlap alja

(Forrás: Crunchbase)

(Címlapkép: Depositphotos)