Visszavonulót fúj az óriásbank

A Goldman Sachs folytatja visszavonulását a fogyasztói piacról. Az óriásbank legutóbb a személyes pénzügyi menedzsment (Personal Financial Management, röviden PFM) részlegét adta el a Creative Planningnek.

A Goldman 2019-ben 750 millió dollárért vásárolta meg a PFM üzletágat a fogyasztói piacot érintő stratégiájának részeként.

A PFM egy olyan digitális eszköz vagy szolgáltatás, amely segít az ügyfeleknek nyomon követni és kezelni pénzügyeiket egyetlen platformon vagy alkalmazáson keresztül. Ez általában olyan funkciókat foglal magában, mint a pénzügyek áttekintése, költségvetés-tervezés, tranzakciók nyomon követése, pénzügyi célok megadása, valamint pénzügyi tanácsadás. A PFM eszközök célja, hogy az ügyfeleknek teljesebb képet adjon pénzügyeikről és segítse őket abban, hogy informált döntéseket hozzanak. A modern banki technológiával ezek az eszközök egyre inkább integrálódnak az online és mobilbanki platformokba, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy aktív szerepet vállaljanak pénzügyi jólétük kezelésében.

Az egység a bejegyzett befektetési tanácsadók belső hálózatán keresztül szolgálja ki a nagy vagyonnal rendelkező tömegeket. Jelenleg 29 milliárd dollárnyi ügyfélvagyont kezel. Most azonban David Solomon vezérigazgató visszavonul a fogyasztói stratégiától. Ennek következtében az óriásbank eladja PFM részlegét a Creative-nek, egy vagyonkezelő cégnek, amely nemrégiben lépett stratégiai kapcsolatba a Goldman Sachs Advisor Solutions-szel.

A Goldman korábban már leválasztotta a Marcus digitális bankot, és az Apple hitelkártya-üzletágát egy új Platform Solutions egységbe helyezte át a Greensky-jal együtt, amely a hírek szerint szintén eladó. Januárban jelentették, hogy a Platform Solutions egység a 2022-es év első kilenc hónapjában 1,2 milliárd dolláros adózás előtti veszteséget könyvelt el.

(Forrás: Finextra)

(Borítókép: Depositphotos)