Világrekord: már két másodperc alatt rendezhető egy kártérítési igény

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás alkalmazásáról ismert insurtech cég, a Lemonade mindössze két másodperc alatt rendezett egy kártérítési igényt, amivel új világrekordot állított fel.

Ezt a korábban elképzelhetetlennek tűnő bravúrt a cég saját fejlesztésű kárrendezési rendszerének segítségével sikerült elérnie. A Lemonade vezetői szerint ezalatt a két másodperc alatt az AI Jim névre keresztelt chatbot kiértékelte a kárigényt, ellenőrizte a biztosítási feltételeket, lefuttatott pár csalás elleni algoritmust és végül jóváhagyta a kárigényt. A chatbot ezután gyorsan elküldte a fizetési utasítást a banknak, és értesítette a biztosítottat az elfogadott követelésről.

Daniel Schreiber, a Lemonade vezérigazgatója és társalapítója nyilatkozatában elmondta:

„Az első számú feladatunk az, hogy ügyfeleink számára ott legyünk, amikor szükségük van ránk. A mesterséges intelligencia adta lehetőségeket kihasználva a kárigényeket kezelő robotunk gyorsan és gond nélkül vizsgálja felül és hagyja jóvá a kárigényeket ügyfeleink számára, a nap 24 órájában. Ilyen a 21. századi biztosítás.”

MI a biztosítási piacon

A mesterséges intelligencia (MI) a biztosítási és kárrendezési folyamatokat is forradalmasítja. Az MI hatalmas adatmennyiségeket képes feldolgozni és értelmezni, így elősegítve a biztosítási díjak pontosabb meghatározását és az ügyfelek kockázati profiljának jobb megértését. A kárrendezés területén az MI alapú rendszerek képesek automatizálni a kárfelmérést, valamint gyorsítani a kifizetések folyamatát, miközben csökkentik a csalások kockázatát. A Lemonade kárigényeinek jelenleg közel felét mesterséges intelligencia kezeli.

Ezek a technológiák nem csak a biztosítási társaságok működését optimalizálják, de az ügyfelek számára is előnyösek, mivel gyorsabb, hatékonyabb és személyre szabottabb szolgáltatást tesznek lehetővé. Ezt bizonyítja Federico F. esete is, aki a két másodperces kárigényrendezést követően az alábbiakat írta:

„A Lemonade-del kapcsolatos tapasztalataim nagyszerűek voltak! A kárigényt néhány másodperc alatt feldolgozták, ennél többet nem is remélhettem volna. Még egyszer köszönöm a támogatást és a nagyszerű szolgáltatást!”

Forrás: Insurtech Insights

Borítókép: Depositphotos