Újabb inkumbens dönt a digitális megújulás mellett

A héten kiderült, hogy az Intesa Sanpaolo megállapodott a Thought Machine core banki szolgáltatóval. Az együttműködés értelmében a Thought Machine alkotja meg az olasz bank új digitális bankjának gerincét. Az Intesa Sanpaolo egyébként 4,8 milliárd dollárt költ technológiára a bank 2022-25-ös üzleti terve szerint, ennek a büdzsének egyik elemét jelenti a mostani megállapodás.

Az új digitális bankkal azt a négy millió ügyfelet targetálják, akik elsősorban a digitális csatornákat használják és egyszerűbb igényekkel rendelkeznek. A cél a legfontosabb elvárások hatékony, kényelmes és biztonságos kielégítése. A kezdeményezés miatt a bank hamarosan ezerötszáz bankfiókot bezár, míg ezernyolcszáz helyszínt továbbra is fenntartanak a komplex igényű ügyfelek kiszolgálására. 

Egy későbbre tervezett második hullámban az új core infrastruktúrát kiterjesztik a bank nemzetközi hálózatára és a többdevizás, valamint többnemzetiségű klienseket is azon keresztül szolgálják majd ki. A bank hamarosan 4600 új munkavállalóval bővül és közel nyolcezer meglévő alkalmazott kompetenciáit igazítja majd hozzá az irányváltáshoz. Csak a digitális bankfióki törekvések miatt 2600-an kapnak majd tréninget a bank alkalmazottai közül. Az Intesa emellett egy mesterséges intelligencia labort is felállít Torinóban, ahol nagyjából ötven olasz és nemzetközi szakember dolgozik majd. Az ő elsődleges feladatuk az új adatelemző módszerek és gépi tanulási rendszerek kifejlesztése lesz. 

A saját törekvések mellett egyébként további technológiai partnerségek is tervben vannak. Az Intesa például a BlackRock portfólió menedzsment platformját, az Aladdint használhatja majd jómódú klienseinek kiszolgálására, míg a Kyribával a tranzakciós szolgáltatások kapcsán működhet együtt a bank. A korszerűsítési folyamat részeként a bank egy új, digitális tárgyalási központot is létrehoz. A sajátos megnevezésű egység felállításával az Intesa csökkenteni tudja beszállítói bázisát és a fenntartható közbeszerzésekre fókuszálhatja erőforrásait.

Összességében nagyon ambiciózus vállalásokról van szó, az pedig mindenképp biztató, hogy a jelek szerint az Intesa holisztikusan gondolkodik a digitális innovációról és kész ezen elvek mentén átalakítani működését. A korszerűsítés több szakaszra osztása is logikus, hiszen ezáltal fokozatosan, alacsonyabb kockázatok mellett vezethetők be az egyes újítások. Érdemes lesz figyelni a jövőben az Intesa Sanpaolóra, amely a mostani lépéssel bejelentkezett az első számú digitális bank címre Olaszországban. 

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond