Új fizetési lehetőség az Amazon kisvállalati vevőinek

Bővíti partnerségét az Amazonnal az Affirm: a fizetési szolgáltató vásárolj most, fizessen később (BNPL) szolgáltatását kínálja az e-kereskedelmi óriás kisvállalati (B2B) ügyfeleinek. Az Affirm részvényei 19 százalékkal ugrottak a hírre tegnap.

Az Amazon Business több ezer kisvállalkozó felhasználója élvezheti a kibővített fizetési lehetőségek előnyeit a jövőben. Ezek magukban foglalják vásárlásaik egyenlő részletekben történő kifizetését 3-48 hónap alatt. A 100 és 20 ezer dollár közötti vásárlásokra igénybe vehető új szolgáltatás november 24-éig (a Black Friday napjáig) minden jogosult ügyfél számára elérhetővé válik.

Bővülő fizetési lehetőségek

A szolgáltatást egyéni vállalkozóknak, illetve egy személy tulajdonában lévő kisvállalkozások számára kínálják. (Ez a vállalkozási forma a legelterjedtebb az Egyesült Államokban.)

A kisvállalkozásoktól folyamatosan azt halljuk, hogy új fizetési megoldásokra van szükségük cash flow helyzetük kezeléséhez. Ezért döntöttünk úgy, hogy a hitelkártya és számlás fizetés mellett egy másik lehetőséget is biztosítunk a számukra

– közölte Todd Heimes, az Amazon Business Worldwide igazgatója. Az Amazon Business 2015-ben indult, azt követően, hogy vállalat azt tapasztalta, hogy a kis cégek webhelyét használják irodaszerek és egyéb termékek nagy tételben történő beszerzésére. A részleg árbevétele idén elérte a 35 milliárd dollárt, és több mint 6 millió ügyfele van világszerte.

Piacképes kamatszint

Míg a legtöbb BNPL fizetési lehetőség kamatmentes, az Amazon B2B platformján 10-36 százalék közötti THM (teljes hiteldíj mutató) mellett lesz igényelhető a szolgáltatást. A kamat mértéke az igénylő hitelkockázat-értékelésétől függ majd.

A növekvő hitelfelvételi költségeket figyelembe véve ez a kamatszint piacképes alternatívája lehet a hagyományos fizetési módoknak, például a hitelkártyáknak, amelyek kamata az utóbbi időben rekordok szintre emelkedtek – a medián érték már eléri a 24,12 százalékot.

A befektetők is értékelték a megállapodást

Az Amazon és az Affirm együttműködése több mint két évre nyúlik vissza, amikor az e-kereskedelmi óriás először mutatta be honlapján a pénzügyi cég BNPL szolgáltatásait, és olyanoknak kínálta azokat, akik 50 dollárt vagy többet költöttek el egy vásárlásra. Az idén év elején pedig az Amazon az Affirm szolgáltatását is elérhetővé tette BNPL fizetési lehetőségként az Amazon Pay-en.

Az Affirm részvényei az év eddig eltelt részében több mint duplájára emelkedtek. Az Amazon papírjainál az éven belüli növekedés 60 százalék.

(Forrás: CNBC)

(Címlapkép: Depositphotos)