Több ezer pénzügyi céget büntethetnek meg

A fifty-five szerint a pénzügyi és biztosítási szektorban tevékenykedő cégek ezrei nézhetnek szembe bírsággal az ügyféladatok helytelen kezelése miatt.

A hír elsősorban azért keltette fel az iparág figyelmét, mert sok cég még mindig nem vezetett be CMP-t, azaz hozzájárulást kezelő platformot (Consent Management Platform).

A fifty-five egy párizsi székhelyű adatvezérelt szolgálatásokat nyújtó cég. Egy kutatásuk világított rá, hogy a pénzügyi vállalkozások 43%-a még nem vezetett be CMP-t. A CMP integrálása azért fontos, mert a GDPR adatvédelmi rendelettel összehangolva teszi lehetővé a fogyasztói adatok kezelését.

A kutatásból az is kiderül, hogy a CMP-t még nem bevezető vállalkozások 48%-a úgy nyilatkozott, hogy nem is tartják szükségesnek. Ez minden valószínűség szerint egy téves megállapítás, hiszen a fifty-five szerint is a CMP elengedhetetlen fontosságú a fogyasztói adatok és sütik megfelelő kezelése szempontjából. Ugyanakkor azt is érdemes látni, hogy a CMP korlátozhatja az ügyfelek cookie-kon keresztüli nyomon követését. Világos, hogy nem minden cég lesz elégedett ezzel a kimenetellel. Ez magyarázhatja vonakodásukat a bevezetést illetően.

A másik tábort erősítik azok a vállalatok, amelyek úgy vélik, hogy működésüket rendkívül hátrányosan érintené egy adatvédelmi incidens. Az ágazatban működő cégek mintegy 16%-a látja úgy, hogy egy adatvédelmi incidens és az ebből származó bírság jelentős veszélyforrás számukra.

Bár a pénzügyi szektornak még sok tennivalója van az adatkezelés területén, a fifty-five jelentése alapján látszik, hogy így is az élmezőnybe tartozik a szektor. A 46%-os CMP-integráltság a dobogó harmadik helyére teszi az ágazatot, szorosan az informatika és a kiskereskedelem mögött. Az IT-ágazat 51%-os, a kiskereskedelmi ágazat pedig 49%-os arányt tud felmutatni.

Richard Wheaton, a fifty-five ügyvezető igazgatója is kommentálta az adatokat. Kifejtette, hogy a vállalatokra immáron kettős nyomás helyeződik. Egyfelől be kell vezetniük a CMP-t, ha nem akarják elveszíteni ügyfeleik bizalmát, másfelől szintén kénytelenek alkalmazkodni, ha meg akarnak felelni a szabályozó hatóságok előírásainak és meg akarják tartani üzletüket. Hosszú távon szerinte ez mindenképpen az arány emelkedéséhez fog hozzájárulni.

(Forrás: TheFintechTimes)

(Borítókép: Depositphotos)