Kilenc évnyi időt töltöttek tavaly hitelezéssel egy országban

A fülöp-szigeteki lakosság tavaly összesen kilenc évnyi időt töltött hitelezési alkalmazások használatával – derült ki egy elemzésből, amely 10 helyi digitális hitelezőre terjedt ki.

Az elemzésben megvizsgált 10 alkalmazás a Casha, Cashalo, GoodKredit, Pesoloan, Plentina, Pera247, UnaCash, Upeso, Vidalia és a Digido volt. A kutatás kivitelezése mellesleg a Digido, egy személyi kölcsönök folyósításával foglalkozó cég nevéhez fűződik. Beszámolójukat 3 fő kategóriára bontották:

  • Képernyőidő: az eredmények azt mutatják, hogy 2022-ben az ügyfelek összesen 75 305 órát, azaz majdnem kilenc évet töltöttek az említett alkalmazások használatával. Az átlagos havi használati időtartam 12 perc 46 másodperc volt, míg az egy felhasználóra jutó egyszeri használati időtartam 1 perc 14 másodperc volt.
  • Letöltések: tavaly decemberig az említett képernyőidő összesen 14,2 millió letöltésből jött össze. A pénzügyi kategórián belül ez az összes letöltés 3,4 százalékának felel meg. Mi több, 3,7 millió letöltéssel gyarapodott a 2021 decemberében rögzített adatokhoz képest, ami 35,2 százalékos növekedést jelent.
  • Aktív felhasználói bázis: 2022 második felében 2,3 millió aktív felhasználót regisztráltak. Aktív felhasználónak minősül az, aki legalább egyszer bejelentkezett legalább az egyik alkalmazásba. Ha az adatok megbízhatóak és hinni lehet nekik, akkor ez azt jelenteni, hogy az ország 18 év feletti lakosságának körülbelül 3,2 százaléka ismeri valamelyik fintech hitelezési alkalmazást. Másképp megfogalmazva, minden 30 felnőtt fülöp-szigeteki lakosból egy legalább havonta egyszer igénybe veszi a tíz digitális hitelezési platform közül az egyik szolgáltatásait.

Fényes a jövő a digitális hitelezés számára

A Digido fülöp-szigeteki igazgatója, Farit Shakirov úgy véli, hogy az eredmények megerősítették a digitális hitelezési platformok létjogosultságát az országban. Egyértelműen látszik, hogy hatékony eszközt jelentenek a pénzügyi eszközökhöz való hozzáférés terén tapasztalható egyenlőtlenségek áthidalására. Ezt a jelenséget több fejlődő országban is megfigyelhettük már. Az egyik legjobb példa erre Brazília, ahol a digitális pénzügyi szolgáltatások nagy népszerűségnek örvendenek a társadalom szegényebb rétegeiben is.

A Robocash Group megállapításai szerint a digitális hitelezési platformok egyre inkább kulcsszerepet játszanak a finanszírozási körforgásban. Különösképpen pozitív a megítélésük a kis- és középvállalkozások körében. Ezen vállalkozói szegmens adja az ország GDP-jének közel 36 százalékát.

A kedvező feltételek és a vállalkozók számára kialakított speciális hiteltermékek bevezetése egyre több kkv-t tud bevonzani. Kijelenthető, hogy ez a jövedelmező együttműködés a hitelezési fintechek számára lehetőséget nyújt a növekedéshez.

A Digido elemzéséből az is kiderül, hogy az ország kkv-ágazata továbbra is erősen alulfinanszírozott és emiatt csak korlátozottan képes a folyamatos növekedésre. Szerintük ez csak tovább növeli a digitális hitelezési platformok elterjedésének esélyét.

A vállalat szóvivője az eredményeket kommentálva elmondta, hogy egy fontos paradigmaváltás történt a fülöp-szigeteki lakosság körében. A digitális hitelezést ma már inkább az életminőség javításának és a növekedés motorjának eszközeként tekintik, nem pedig végső megoldásként a vészhelyzetekben.

Ennek következtében a Digido arra számít, hogy az aktív felhasználók száma rohamosan fog növekedni. A jelenlegi éves átlagos szám mintegy 36-50 százalékkal 2,6-2,9 millió főre nőhet, és 2023 decemberére elérheti a 3,4 millió fős szintet.

A szóvivő azt is hozzátette, hogy az ország gazdasági növekedésének aktív szakaszában van, ami nyilvánvalóan pozitív tényezőként hat a digitális hitelezők működésére. Ráadásul az ország digitális hitelezési szegmense az országos adatok alapján továbbra is gyerekcipőben jár. Ez még egy olyan faktor, ami a Digido megítélése szerint a digitális hitelezők malmára hajtja a vizet.

(Forrás: The Fintech Times)

(Borítókép: Depositphotos)