Személyes kapcsolatra épít a Bankaya

Míg a legtöbb fintech minél több folyamatát igyekszik digitalizálni, addig az ügyfelek nagy része még mindig igényli a személyes kapcsolatot, amit a bankfiókok nélkül működő neobankok nem tudnak megadni nekik. A Bankaya ennek az igénynek megfelelően alakítja ügyfélszerzési stratégiáját, eddig kifejezetten sikeresen.

A Bankaya egy 2019-ben alapított mexikói fintech startup, melynek célcsoportját az 50 milliósra tehető alulbankolt mexikói lakosság teszi ki. Banki tevékenységüket egy helyi pénzintézet, a Consubanco Banking-as-a-Service megoldását felhasználva képesek folytatni. Legfőbb termékük egy ingyenes digitális bankkártya, amivel az ország egyik legnagyobb üzletláncánál vásárolva 5 és 10 százalék közötti cashbacket is kaphatnak ügyfeleik.

A startupnál rájöttek, hogy a célcsoportjukat nem tudják megfelelően targetálni digitális csatornákon keresztül. Éppen ezért standokat állítanak fel az utcán, élelmiszerboltok és oltópontok közelében, hogy szemtől szembe tudják bemutatni szolgáltatásaikat és azonnal fizikai debitkártyát tudjanak adni az érdeklődőknek. Ezzel megfelelően elérik a digitális térben nehezen eligazodó embereket, valamint növelik a beléjük vetett bizalmat.

A stratégia egyelőre jól működik, decemberben 800 ezer tranzakciót dolgoztak fel, ami részben az ünnepek miatt is, de jelentősen magasabb az októberi 500 ezres forgalomnál. Ügyfélszerzési költségeiket 4 dollárra becsülik emberenként, amellyel feltehetően jóval a Google és Facebook felületein keresztül hirdető inkumbensek alatt járnak. A felépített ügyfélkör 55 százaléka nő, 59 százalékának havi bevétele az országos átlagkereset alatt van, 69 százalékának pedig nincsen hitelkártyája, így elmondható, hogy a Bankaya tartja vállalását és tényleg az alulbankolt embereket segíti.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel