Svéd innováció a fenntartható fintech szolgáltatások piacán

Kellemes meglepetéssel rukkolt elő a Doconomy. A svéd Software-as-a-Service (SaaS) szolgáltató eddig karbonkalkulátoráról volt ismert, most egy olyan platformot bevezetését jelentett be, amely környezettudatos fogyasztókat köt össze fenntartható kereskedőkkel, hogy így segítsék őket karbonlábnyomuk csökkentésében. Logikus és fontos kiterjesztése ez a karbonkalkulátornak, amelynek révén érdemi előrelépés érhető el a fogyasztók mindennapjaiban.

Az egyedülálló platform adatelemzésre támaszkodik és így teremt kapcsolatot a felhasználók és a vállalatok között. A fogyasztók könnyebben kiválasztják a számukra releváns termékeket és szolgáltatásokat, amelyekkel fenntarthatóbb életvitelre válthatnak. 

A Re-Store névre hallgató felület formabontó megoldásnak számít. Több fintech igyekszik a fenntartható kereskedők becsatornázásával támogatni ügyfeleit a zöldülésben (például az Aspiration, a legnagyobb zöld neobank), de ilyen kompakt megoldással eddig nem találkozhattunk.

A felhasználók először pontos képet kaphatnak életmódjuk környezetre gyakorolt hatásáról. A folyamat során egy pontszámot is kapnak, amely kategóriák szerint jeleníti meg karbonlábnyomukat és tippeket ad nekik a csökkentéshez. A szolgáltatás előnye, hogy a begyűjtött adatok segítségével személyre szabott javaslatok adhatók az ügyfeleknek, így mindig releváns termékekkel találkoznak a platformon.

A vállalatok egyedi ajánlatokat hozhatnak létre, melynek fontos része a kínált termékek karbonlábnyomának feltüntetése és a környezettudatos tulajdonságok kiemelése. A cél, hogy a felhasználók mindig könnyen értelmezni tudják az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit és gyorsan döntést tudjanak hozni a vásárlást illetően. A platform a kereskedőket automatikusan köti össze azokkal a fogyasztókkal, akiknek relevánsak lehetnek az általuk kínált ajánlatok. 

Induláskor a platform 11 partnerrel büszkélkedhet, de a tervek között szerepel a kereskedői hálózat folyamatos bővítése. A vállalat közleményében Németországot és Japánt említette, mint a Re-Store nemzetközi terjeszkedésének kulcspiacait, de joggal feltételezhetjük, hogy még több országban is igény mutatkozik majd a megoldás iránt. 

Forrás, borítókép: Doconomy

Bátorfi Botond