A Shopify bejelentette, hogy bevezeti a Shopify Credit nevű üzleti hitelkártyát, amelyet kifejezetten a kereskedői számára tervezett. A népszerű e-kereskedelmi platform ezáltal még jobban megerősíti pénzügyi kínálatát.
A Shopify Credit egy olyan hitelkártya, amelynek a hitelkeretét minden hónap végén teljesen ki kell egyenlíteni. A termék szolgáltatásában nagy szerepet vállal a Stripe, mint üzemeltető és a Celtic Bank, mint kibocsátó bank. Emellett a hitelkártya a Visa hálózatának része, így minden Visa elfogadó partnernél lehet vele fizetni.
A hitelkártya-igénylés igazán kedvező a kereskedőknek. A Shopify nem a hitelpontszámuk alapján méri fel ügyfelei hitelképességét. Helyette különféle alternatív tényezőket vesz figyelembe, mint például értékesítési teljesítményük. Ezáltal a jelenlegi törlesztési képességre, nem a múltbeli hiteltörténetre kerül a hangsúly. Kifejezetten hasznos ez a kialakítás a fiatal vállalkozásoknak, amelyeknek még nem volt elég idejük bizonyítani hitelképességüket.
A Shopify Creditet egyelőre csak egyesült államokbeli vállalkozások igényelhetik. Az előfeltételek közé tartozik továbbá a Shopify Payment szolgáltatás használata is. Külön ügyfélazonosításra azonban nincs szükség, így lényegesen rövidül a hitelkártya-igénylés.
Miután a kereskedők kérelmét jóváhagyják, azonnal elkezdhetnek használni egy virtuális hitelkártyát. Legnagyobb kiadási kategóriáik költései után 3 százalékos pénzvisszatérítést kapnak, a többi vásárlásuk után pedig 1 százalékot kapnak vissza a vásárlási összegből. Emellett a Shopify nem számol fel díjat a kártyáért, ideértve a késedelmi és a külföldi tranzakciós díjakat is.
Helyezzük kontextusba a hírt
A termékfejlesztés egyik fő szempontja az volt, hogy a Shopify segítséget tudjon nyújtani kereskedőinek az üzletvitelük során felmerülő finanszírozási kihívásoknál. Ahogy egy vállalkozás növekszik, úgy egyre több pénzre lesz szüksége, gyakran azonban nehezen jutnak hitelhez. A hitelkártya egy könnyen elérhető, fontos eszköz lehet a likviditás- és forgótőke-menedzsmentjükben.
Az utóbbi egy évben számos e-kereskedelmi hiteltermék jelent meg a nemzetközi piacon. Az e-kereskedelem és a fintech alapvetően nagyon szorosan kötődik egymáshoz, főleg a fizetési megoldások miatt. A vállalkozások fokozott online jelenléte azonban egy jelentős hitelezési lehetőséget is feltárt, amelynek szerves része az alternatív adatok alapján történő hitelképesség-felmérés – elég csak a bevétel alapú finanszírozási megoldásokra gondolni.
Egyelőre Magyarországon nincs újvonalas bevétel alapú finanszírozási szolgáltatás, azonban nem elképzelhetetlen, hogy a hazai piacra is elérkezik. Az OTP Bank számára például adott egy hasonló megoldás bevezetése. A bank nemrég jelentette be Fizz elnevezésű webáruházának érkezését. Azáltal, hogy a bankcsoporton belülre kerül egy e-kereskedelmi egység, sokkal gyorsabbá válhat az e-kereskedelemre specializálódott pénzügyi termékfejlesztés, ami többek között a Shopify-nál megfigyelhető megoldások hazai megjelenéséhez vezethet.
(Forrás: TechCrunch)
(Címlapkép: Shopify)