Az Open Banking egyre népszerűbbé válik globálisan, melyet a szabályozások, az ügyféligények és a pénzügyi ökoszisztéma fejlődése hajt. Ezek mindegyike alakítja az Open Banking kezdeményezéseket és azok eredményességét. Az eredmények eléréséhez az Open Banking maximális értékének kiaknázására, valamint a kínálat folyamatos javítására van szükség. A bankoknak nemcsak az Open Bankingre jellemző kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI-ok) kell megvizsgálniuk, hanem ezen KPI-ok üzletre gyakorolt hatását is figyelemmel kell kísérniük.
A szabályozók a nyílt banki tevékenységet használnák fel a versenyképesség, az innováció és a biztonság növelésére. A banki ügyfelek továbbra is elvárják a személyre szabott termékkínálatot, digitális élményt, a kontrollt és a transzparenciát. A fintech cégek elterjedése arra késztette a bankokat, hogy újragondolják az üzleti érték növelésének lehetőségeit, javítsák nemcsak az ügyfelek, hanem a fejlesztők tapasztalatait és bővítsék termékpalettájukat.
A jobb Open Banking eredmények elérése érdekében a bankoknak fejleszteniük kell alapképességeket is, de a sikeres stratégia megvalósításának alapvető eszközei a megfelelő technológia, az operatív felkészültség és az adatok megfelelő rendszerbe helyezése. Elsősorban az alábbi területeken számíthatnak látható eredményekre az erős alapokon álló bankok:
- Biztonság
- Üzleti érték
- Vásárlói élmény
- B2B banki platform kínálata
- Fejlesztői tapasztalat
Az Open banking eredményeket megalapozó KPI-ok azonosítása és mérése támogatja a magasabb szintű makro KPI-ok elérésének képességét és egyaránt hozzájárul más üzleti célok eléréséhez.
Forrás: Accenture Banking Blog
Szabó Rebeka