Nagyot nyerhet más bukásán a francia óriásbank

Tárgyalásokat folytat a BNP Paribas az Orange Bank ügyfeleinek átvételéről. Bár minden támogatást megkapott, az Orange Bank nem tudott igazán sikeressé válni, azonban milliós ügyfélbázisa óriási értéket jelenthet másoknak.

Az Orange Európa egyik legnagyobb telekommunikációs cége. Több szempontból is kiemelkedő vállalatról van szó, de mindenképpen említést érdemel saját bankja, az Orange Bank. Még 2017-ben indult el, mint digitális lakossági bank. Franciaországban, Spanyolországban és Elefántcsontparton van jelen. Több mint 2,6 millió ügyfele van, akiknek nagy része fizetős felhasználó.

Az évek során rengeteg pénzt fordított az Orange a banki üzletágra, de a nyereséges működést nem sikerült elérni. Fennállása óta 1 milliárd eurónyi veszteséget halmozott fel egyes források szerint. A nemzetközi gazdasági környezetben bekövetkező változások hatására az Orange-nak újra kellett értékelnie stratégiáját. Ennek részeként tárgyalásokba kezdett az Orange Bank eladásáról a BNP Paribas-val, az egyik legnagyobb európai bankkal.

A kezdeti értesülések egy olyan együttműködésről szólnak, melynek keretein belül az Orange Bank jelenlegi ügyfelei meghívást kapnának a BNP Paribas alá tartozó Hello bank!-hoz. Egy ugyancsak digitális lakossági bankról van szó, amelynek jelentősen nőhet ügyfélbázisa, ha jól sikerül a felhasználók bevonzása.

A Hello bank! összesen 3,3 millió ügyféllel rendelkezik Európában, köztük 800 ezerrel Franciaországban. Az Orange digitális bankja 2,6 millió klienséből 500 ezer francia, így akár 62,5 százalékkal is megnőhet előbbi klientúrája az országban.

Ha hivatalosan is véget ér az Orange kalandja a bankszektorban, még egyértelműbbé válik a hagyományos francia hitelezők dominanciája az online banki szolgáltatások területén. A BNP Paribas mellett még említést érdemel a Societe Generale-hoz tartozó Boursorama, amely közel 5 millió ügyféllel egyértelműen vezető szerepet tölt be Franciaországban.

(Forrás: Reuters)

(Címlapkép: Depositphotos)