Nagydíjak és különdíj az Ecommerce Hungary Konferencián

Az Ecommerce Hungary Egyesület (ECH) június 6-7-én megrendezett konferenciáján közel ötszázan vettek részt a visegrádi Thermal Hotelben. Az idei rendezvényen a szakma képviselői megvitatták a hazai gazdaság és az e-kereskedelem helyzetét, a technológiai fejlődés irányait, valamint a logisztika, a fizetési rendszerek, a marketing és a piaci kommunikáció eszközeit.

Az Ecommerce Hungary Egyesület 2005 óta támogatja a magyar e-kereskedelem növekedését és hozzájárul a szektorban tevékenykedő vállalatok működéséhez. Az egyesület nem rendelkezik tulajdonosokkal, csupán tagokkal; tevékenységét egy öt fős elnökség irányítja, amelyet háromévente választanak meg. Az egyesület tagjai olyan cégek, intézmények, szervezetek és magánszemélyek, akik számára kiemelten fontos az e-kereskedelem előrehaladása.

Trendek és kihívások a kereskedelmi szektorban

A nemzetközi terjeszkedés a konferencia központi témái közé tartozott ebben az évben. Ennek oka, hogy a hazai online kereskedőknek egyre nagyobb külföldi konkurenciával kell szembenézniük itthon. Ha ez nem lenne elég, a pandémia és az azt követő recesszió tovább gyengítette a magyar gazdaság helyzetét, aminek következtében a fogyasztás volumene is jelentős mértékben csökkent. Ez természetesen hatással volt a kereskedelmi szektorra is. Ebből adódóan az ágazat valamennyi szereplője számára létfontosságú, hogy megerősítse pozícióját, valamint elkezdjen új piacok felé is nyitni.

Az esemény másik fő témája a technológiai újítások voltak. A konferencián számos előadás foglalkozott a mesterséges intelligencia hihetetlenül gyors fejlődésével, valamint az automatizáció nyújtotta előnyökkel. A résztvevők emellett számos technológiai innovációt is kipróbálhattak a gyakorlatban, illetve szakértőkkel folytathattak párbeszédet az online kereskedelem fizetési módjairól, a versenyjog és a fogyasztóvédelem kérdéseiről, a logisztika szervezéséről, valamint a sikeres piaci munka feltételeiről és eszközeiről.

Az ECH új Nagydíja és a győztesek

Az ECH ebben az évben új Nagydíjjal jelentkezett, és a konferencia első napjának zárásaként két kategóriában is hirdettek győzteseket.

Az Év Digitális Kereskedője díjban a Webshop Global Kft. részesült, amit a kereskedelmi és üzletfejlesztési erőfeszítéseinek elismeréseként kapott. A versengő piaci környezetben, ahol az átlagos növekedési arány csupán 8-10 százalék, a cég 2021-ben elért 66 százalékos forgalmi növekedését 2022-ben 104 százalékra növelte. Az Életműdíjat a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója, Ráczné Hegedűs Klára vehette át, ezzel is elismerve a hazai digitális gazdaság és az online kereskedelem fejlődéséért végzett sokéves sikeres munkáját.

A díjakat Bőgel György, az ECH elnöke, Perényi András, a Webshippy vezetője, valamint Zabari István, az ECH alelnöke adta át. A Nagydíjat támogató Webshippy, a régió egyik leginnovatívabb logisztikai cége, saját különdíjat is létrehozott, mellyel a sikeres nemzetközi terjeszkedést díjazta. Ezt a díjat idén Rosenkranz Klaudia vehette át a Geek & Gorgeous Kft. képviseletében.

Az Ecommerce Hungary Egyesület az őszi szezonra több tematikus rendezvényt is tervez, valamint megkezdték a jövő évi Magyar E-kereskedelem Napja szervezését is.

Forrás: Ecommerce Hungary    

Borítókép: Depositphotos