Nagy siker a Starling Kite zsebpénzkártya

Az angol székhelyű Starling Bank tegnap bejelentette, hogy az egy hónappal ezelőtt indított, gyerekeknek szánt terméke, a Kite, előre nem várt sikereket ért el, és el is fogyott az összes készletről igényelhető kártya. Természetesen azóta már intézkedtek a pótlásról, és a kártya ismét azonnal elérhetővé vált mindenki számára, de ez egy remek visszajelzést adott a cégnek, valamint az egész fintech piacnak is, hogy mennyire nagy szükségét érzik az emberek egy jól működő, kifejezetten a fiatalokat megcélzó pénzügyi programnak.

“A Kite fejlesztésekor az volt a célunk, hogy egy olyan terméket hozzunk létre, mely segít ledönteni a családokban egyre jellemzőbb pénzügyi tabukat, hogy a szülők végre nyíltan beszélhessenek gyerekeikkel is a pénzügyi dolgokról, és minél előbb lehetőséget adhassanak nekik is a felelős pénzügyi magatartás elsajátításához, persze az általuk ellenőrzött keretek között.” – nyilatkozta Helen Bierton, a cég egyik vezetője. Nyilatkozatában kiemelte azt is, hogy nem gondolta volna, hogy ilyen hamar, ekkora sikerre tesz majd szert a termék, és a Starling Bank ezek után is azon lesz, hogy még tökéletesebb digitális platformot nyújthasson a családoknak és a gyerekeknek egyaránt.

A program egy hónappal ezelőtt indult, és kártyánként havi 2 fontba kerül, melyekhez minden esetben szükség van egy felnőtt fiókra is, a Kite kártyák pedig ehhez kerülnek hozzárendelésre. A kártya 6 éves kortól érhető el, és 16 éves korig használható, ezek után a felhasználó automatikusan felajánlást kap a csomagváltásra, hogy innentől kezdve már a Starling Teen terméket használhassa, a 18. életévét betöltve pedig a fiók teljes értékű “felnőtt” fiókká váljon.

A kártyákat legfeljebb 5000 fonttal lehet feltölteni, a szülő pedig lehetőséget kap, hogy nyomon követhesse a gyermek kiadásait, költési limiteket szabhasson meg, korlátozhassa a felhasználási módját, vagy indokolt esetben akár le is tilthassa a kártyahasználatot.

A zsebpénzkártya és a fiatalok edukációja egyre inkább foglalkoztatja a pénzügyi szektort, a közelmúltban a Fintech Világa rádióműsorban két alkalommal is beszélgettünk a témáról, először a Budapest Bankkal, majd az Erste Bank képviselőjével. Szintén az idei év történése, hogy a Revolut bevezette Junior kártyáját, a Magyar Nemzeti Bank pedig az elmúlt hetekben indította útjára Digitális Diákszéf applikációját, melyről szintén külön rádióműsort készítettünk.

Forrás: Altfi

Horváth Tamás