Most már a Starling Bank ügyfelei is otthonról intézhetik csekkjeik befizetését

Április 30-án elindult a Starling Bank régóta várt csekk befizetési funkciója a bank alkalmazásán keresztül, mely lehetővé teszi, hogy az ügyfél akár otthonról, a saját foteljében ülve fizesse be postai csekkjeit. A funkció bevezetése már egy ideje tervben volt, de csak az év harmadik/negyedik negyedévére volt beütemezve, viszont a jelenlegi koronavírus járványnak, valamint a kijárási tilalomnak köszönhetően kiemelt fontosságot kapott, hogy ez a fizetési mód is minél előbb elérhetővé váljon mindenki számára.

Az applikációkon keresztül történő csekkbefizetés természetesen nem újdonság, több bank és fintech cég alkalmazásában is megtalálható már, igaz ezeknek egy része még mindig nem mondható száz százalékosan megbízhatónak, mivel egy kisebb nyomtatási hiba, vagy nehezen olvasható szöveges rész miatt is könnyen megakadhat a folyamat.

Ezzel szemben a Starling Bank megoldása igyekezett a lehető legmegbízhatóbban működő funkciókat kombinálni, így a csekk bevitelekor a felhasználó a klasszikus csekk befotózáson kívül manuálisan is meg kell, hogy adja a csekk legfontosabb adatait, mint a befizető és a célszemély neve, a pontos összeg, valamint a csekken található fizetési indoklás, így a képolvasó mesterséges intelligencia az adatok összevetésével még hatékonyabban tudja rögzíteni a pénzügyi tranzakciót a rendszerben.

Az előrehozott fejlesztés miatt a folyamat jelenleg még nem képes azonnali fizetésre, egy beolvasott csekknek körülbelül két napra van szüksége a kiegyenlítéshez, de a bank célja, hogy a képolvasó mesterséges intelligencia idővel önmagát fejlesztve képes legyen néhány óra alatt, vagy akár már azonnal is végrehajtani a fizetési megbízást.

Természetesen a járvány okozta korlátozások miatt a Starling Bank is kihangsúlyozza hivatalos kommunikációjában az otthonmaradás és a biztonságos pénzügyi tevékenységek fontosságát, így azt javasolja minden jelenlegi, valamint jövőbeli ügyfelének, hogy lehetőleg kerüljék a fizikai kontaktust, és próbáljanak meg alternatív fizetési megoldásokat találni a személyes jelenlétet igénylő tranzakciók helyett.

 

Forrás: alfti

 

Horváth Tamás