Megreformálná a buy now pay later piacot a londoni Zilch

A londoni székhelyű startup, amelynek közismert célja a buy now pay later (BNPL) piac újradefiniálása, a napokban bejelentette, hogy 66,7 millió eurót vont be Series B finanszírozási körének keretein belül. A körben számos befektető részt vett, többek között például a Gauss Ventures és az M&F Fund. A cég ezzel az elmúlt két évben már több, mint 100 millió eurót vont be, a vállalat értéke pedig mostanra 417 millió euróra tehető.

A startup, amelyet 2018-ban alapítottak, elkötelezett a felelősségteljes költekezés mellett és állításuk szerint ők az Egyesült Királyság egyetlen a Financial Conduct Authority (FCA) által teljes mértékben szabályozott BNPL szolgáltatója. A vállalat mérete gyors tempóban növekszik, ezt igazolja mobil applikációjuk 2. helye a számukra releváns App Store toplistán (az 1. helyen a PayPal áll), ügyfélbázisuk pedig rövid időn belül el fogja érni a félmilliós létszámot. A Zilch az Egyesült Királyság egyik leggyorsabban növekvő BNPL szolgáltatója, naponta több ezer új regisztrációval.

A most bevont tőkét a vállalat elsősorban az USA piacára való belépésre, valamint a brit működés további növelésére fogja költeni, további, a termékek innovációjára és fejlesztésére irányuló befektetéseket kivitelezve a szigetországban. A Zilch 2020 során négyszeresére növelte csapatának létszámát, így az már 80 főt számlál, az idei évre azonban további 100 fő felvételét tervezik a brit és idővel az amerikai jelenlétük megerősítéséhez.

A Zilch kínálja saját bevallása szerint jelenleg az egyetlen valóban kiterjedt BNPL terméket, amellyel az ügyfelek minden Mastercard elfogadóhelyen fizethetnek, valamint kitolhatják a fizetést akár több, mint hat hétre, bárminemű kamat vagy díj nélkül. Ez a könnyed, közvetlen kapcsolat a cég és ügyfele között az, ami lehetővé teszi a Zilch számára, hogy direkt és valódi viszonyt építsen ki klienseivel. Ennek fényében nem meglepő, hogy a Zilch mostanra a legmagasabban értékelt szolgáltatás a Trustpiloton.

Philip Belamant, a Zilch alapítója és CEO-ja elmondta: „Ez a tőkebevonás jól demonstrálja a Zilch küldetésébe és termékeibe vetett bizalmat és az azokban rejlő erőt. Azáltal, hogy az ügyfelet helyezzük a középpontba és közvetlen kapcsolatokat építünk velük, valami olyasmit teszünk, amit senki más nem csinált még meg a szektorban. Hamarosan számos új országban fogunk elindulni és folytatjuk a tesztelést és új termékek bevezetését, azzal a céllal, hogy további költési módokat kínáljunk ügyfeleinknek.”

Forrás: EU-Startups

Bátorfi Botond