Megkezdte hódító útját Amerikában a Curve

A Curve megérkezett az Egyesült Államok piacára. A londoni fintech szolgáltatásának lényege, hogy egyetlen kártyában kombinálja a felhasználók debit-, hitel- és hűségkártyáit.

A 2018-as alapítású vállalat mostanra harmincegy piacon van jelen világszerte, köztük Magyarországon is. Az ügyfelek száma hárommillió fölé tehető. A Curve lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy minden kártyájukat egy okos kártyán keresztül érjék el, valamint személyre szabott cashbacket és egyéb jutalmakat szerezzenek. 

A vállalat szabadalmaztatott technológiája, a ‘Go Back in Time’ segítségével az ügyfelek a korábbi tranzakciókat átmozgathatják egyik kártyáról a másikra, ezáltal optimális pénzkezelést valósíthatnak meg. A termékpalettán jelen van még a Curve Flex névre keresztelt BNPL szolgáltatás, valamint a díjmentes valuta átváltás is. 

Az amerikai lakosok innentől kezdve az app letöltésével máris elérhetik ezeket a funkciókat. Hamarosan ők is igénybe vehetik a Curve BNPL szolgáltatását, amivel részletfizetéses konstrukcióban rendezhetik költéseiket, vagy akár a teljes összeg kifizetését is elhalaszthatják. A részletfizetés három, hat, kilenc, vagy akár tizenkét hónap alatt is kivitelezhető. Érdekesség, hogy a ‘Go Back in Time’ technológia segítségével akár a múltbeli tranzakciók is átalakíthatók BNPL hitelekké. A BNPL megoldás Amerikában Curve Instalments néven fut majd. 

“Az amerikaiak átlagosan négy debit- és hitelkártyátval rendelkeznek, ezt mi szeretnénk egy kártyára és egy appra lecsökkenteni, hogy visszaadhassuk az embereknek a pénzük feletti kontrollt,” – jelentette ki Shachar Bialick, a Curve CEO-ja. 

Az amerikai terjeszkedés jó ideje közismerten szerepelt a brit fintech tervei között. Tavaly tavasszal egy a Curve-ről szóló rádióműsorban mi is érintettük ezt a kérdést, most pedig csak ismételni tudjuk magunkat. A Curve belépése erre a piacra kifejezetten ígéretes projektnek tűnik, hiszen az USA lakosságának jelentős része akár 6-8 kártyával is rendelkezik, melyeket más-más célokra használnak. A vállalat fokozott egyszerűséggel és kényelemmel kecsegtető értékajánlata emiatt különösen vonzónak bizonyulhat a tengerentúlon. 

Az elmúlt időszakban több európai fintech is letett az amerikai sikerek eléréséről. Beletört a bicskája ebbe a feladatba a Monzónak és az N26-nek, de még a Revolut is a vártnál lassabban vetette meg a lábát az USA-ban. A jövőbelátás képességével természetesen nem rendelkezünk, mindenesetre jelenlegi ismereteink alapján a Curve-nek nagy sikereket jósolunk. 

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond