Megjelent az első fecske a nem valós idejű ügyfél-azonosítás hazai piacán

A Peak Financial Services-nél akár már éjjel is igényelhetünk forint alapú bankkártyát

Áttörést jelent a hazai bankpiacon a Peak új szolgáltatása, hiszen forint alapú bankkártya igénylésénél eddig nem volt lehetőség a nem valós idejű, távoli ügyfél-azonosításra.

Idén lépett hatályba az MNB azon rendelete (45/2018. (XII.17.) MNB), amellyel egyrészt megteremti a lehetőséget a pénzügyi szolgáltatók számára a távoli ügyfél-azonosításra, másrészt ezzel megkönnyíti a 2019  június 26.-ig kötelezően teljesítendő banki adategyeztetést is. Ennek alapján egyre több pénzintézet kínál videóbankon keresztül történő bankszámlanyitási lehetőséget, ám napjainkig ezt csak valós idejű szolgáltatásként kínálták a hazai ügyfelek számára.

A Peak hazánkban elsőként nyújt olyan gyorsított banki szolgáltatást, ami lehetővé teszi a nem valós idejű ügyfél-azonosítást is forint alapú bankkártya esetén.  Hasonló technológiát alkalmaz a nemzetközi piacon a Revolut, a Monzo vagy a Transferwise is, de lényeges különbség, hogy náluk forint alapú bankkártya igénylésére jelenleg nincsen lehetőség.

Az új szolgáltatást a Peak netbankjának több éves komplex fejlesztése előzte meg, azzal a céllal, hogy minél teljesebb körű felhasználói élményt tudjon nyújtani az ügyfelek számára. A peakwallet.com oldalon lépésről-lépésre tudunk haladni, így megkönnyítve a gyors ügyfél-azonosítást és a banki szolgáltatások igénybevételét.

A cég e megoldását úgy alakította ki, hogy ne csupán saját felhasználásra tudja alkalmazni, de „software as a service” megoldásként tudja szolgáltatni harmadik fél számára is. Azon bankok, pénzügyi szolgáltatók is igénybe vehetik ezt a fejlesztést, akik még nem rendelkeznek ilyen ügyfél-beazonosítási megoldással, de a sürgető piaci igényeknek megfelelően mielőbb szeretnék bevezetni azt.

Suppan Márton, a Peak Financial Services  CEO-ja még hozzátette: „ A szolgáltatás természetesen hamarosan elérhetővé válik a Peak megújuló mobilapplikációján keresztül is, amivel még egyszerűbbé és kellemesebbé válik a távoli banki ügyintézés és a digitális ügyfélélmény a felhasználóink számára.”

Jelen közleményt a Peak Financial Services adta ki.