Első pillantásra meglepően hangzik, de méretét és hatalmas forgalmát ismerve talán nem is annyira hihetetlen, hogy az Amazon egyike azon tech cégeknek, akik hatalmas szeletet hasítanak ki az online hirdetési piacból – írja a kosarertek.hu.

A Google és Facebook klasszikusan reklámra épülő szolgáltatások, a hirdetési rendszerükből befolyó pénzek jelentik bevételi forrásaik szinte teljes egészét, ellenben a Jeff Bezos vezette Amazonnal, amely elsősorban online kereskedelemmel foglalkozik, és nyitott piacterei révén hirdetései nem elsődleges bevételi forrásai a cégnek. Az Amazon nyitott piacterein versengő kereskedők azonban dollármilliárdokat fizetnek a cégnek azért, hogy termékeik minél több felhasználónál megjelenhessenek.

Bár a Facebook és Google felhasználók által követett üzleti modell, ami a felhasználók személyes adatainak begyűjtésén és elemzésén alapszik, a teljes hirdetési piac hatvan százalékát le is fölözik az amerikai reklámpiacon, az Amazon már a 2018-as adatok alapján is a harmadik legnagyobb szeletet hasítja ki a tengentúli reklámtortából, miközben az online kereskedelem a fő profilja.

Teljes cikk