Meghódítaná Európát a német BNPL szolgáltató

Az elmúlt években a BNPL volt a fintech egyik legforróbb alterülete, eddig azonban javarészt a B2C szereplők (Klarna, Affirm, Afterpay stb) dominálták ezt a szegmenst. Az imbalansz mostanában kezd kiegyenlítődni, ezt példázza a Mondu sikere is. A német B2B BNPL szolgáltató nemrég 43 millió dollárt vont be befektetőitől.

A Mondu megoldásának integrációjával az online kereskedők rugalmas fizetési feltételeket kínálhatnak vásárlóiknak. Amennyiben valaki be akarja ágyazni a fizetési konstrukciókat felületére, a Mondu kezeli a fizetések feldolgozását és a kapcsolódó szolgáltatásokat. 

A beágyazott pénzügyi megoldás tehát gyorsan és egyszerűen ad lehetőséget a kereskedőknek, hogy a BNPL konstrukciók kínálatával lépjenek előre üzletileg. Ezt főleg két kulcsfontosságú mutató javulása teszi számukra lehetővé, hiszen a BNPL növeli az átlagos kosárértéket és csökkenti a lepattanási rátát.

A Mondu áprilisban lépett partnerségre a Raisin Bank Banking-as-a-service szolgáltatóval. Ennek értelmében hamarosan újabb részletfizetési konstrukciók jelenhetnek meg a szolgáltató palettáján. Továbbá a Raisin gondoskodik a szabályozói megfelelésről és a biztonságos hitelezési folyamat lefolyásáról. 

“Noha a B2B BNPL egyelőre kisebb a lakossági BNPL piacnál, úgy gondoljuk, hogy ez a terület csak Európában és az USA-ban egy 200 milliárd dolláros lehetőséget hordoz magában, ami nagyobb, mint a globális lakossági BNPL piac,” – nyilatkozta Philipp Povel, a Mondu társalapítója és társ-CEO-ja. A vállalatvezető hozzátette, a most bevont tőke segítségével még idén megkezdik az intenzív terjeszkedést Európában. A Mondu tavalyi debütálása óta több mint 100 fős csapatra tett szert, a földrajzi terjeszkedést pedig Ausztriában fogja megkezdeni.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond