Megérkeztek a hűségkártyák a Klarna kínálatába

Megérkezett a Klarna egy régóta várt szolgáltatása. A felhasználók mostantól digitálisan is elérhetik fizikai hűségkártyáikat a svéd BNPL szolgáltató appjában, valamint pontokat és jutalmakat gyűjthetnek fizetéskor. Mindezt tehát anélkül tehetik meg, hogy mindig maguknál kéne tartaniuk műanyag hűségkártyáikat. 

A hasznos funkció bevezetését a Stocard cashback szolgáltató felvásárlása tette lehetővé, amit még tavaly nyáron jelentettek be a felek. A hírek szerint ezen az ügyleten 2020 nyara óta dolgoztak a Klarnánál, a mostani bejelentés pedig ízelítőt ad a közös tervekből. A hűségkártyák digitális tárolása egy egyszerű, ugyanakkor nagyon kényelmes megoldás, ami egy apró nehézségekkel teli folyamatot tesz gördülékennyé a felhasználóknak.

A funkció több mint 8 ezer hűség- és jutalom programot támogat, vagyis nagyjából ennyiféle kártyát lehet integrálni a Klarna alkalmazásába. Elsőre tizennyolc piacon válik elérhetővé az ügyfeleknek, köztük olyan a Klarna szempontjából központi piacokon, mint az USA, Nagy-Britannia, Franciaország és Németország. A tervek szerint ez a lista még idén újabb országokkal bővül, hogy minél több ügyfél érhesse el a funkció által kínált kényelmi előnyöket. 

A Klarna számára időszerű volt egy jó hír érkezése, hiszen nincs egyszerű időszaka a globális BNPL piac éllovasának. A vállalat nemrég például leépítésekre kényszerült, melynek keretein belül munkavállalóinak 10 százalékától vált meg. A legfrissebb hírek szerint ráadásul a hivatalosan 45,6 milliárd dolláros értékű vállalat hamarosan 15 milliárdos értékeltség mellett vonhat be tőkét, vagyis harmadán a legutóbbi mutatónak. A negatív attitűdöt több minden magyarázza. Sokan tartanak attól, hogy a hamarosan érkező, szigorú szabályozás korlátok közé szoríthatja a szektort, amelynek így a vártnál alacsonyabb lehet a növekedése. 

További aggodalomra ad okot a jelenleg zajló megélheti válság is, hiszen a magas infláció hatására nagyot esett a luxuscikkekre költött pénz mennyisége, a BNPL hitelek pedig sokkal népszerűbbek az ilyen vásárlások esetén, mint a mindennapi bevásárlásokkor. Végül az Apple saját BNPL termékének érkezése is pesszimizmusra készteti az elemzőket. Sokan ugyanis attól tartanak, hogy a technológiai cég által bevezetett Apple Pay Later a teljes piacot letarolhatja, ezzel pedig kétségtelenül a Klarna járna a legrosszabbul.

Forrás: AltFi

Borítókép: Klarna

Bátorfi Botond