Még egy nyereséges neobank

A Monzo, az Egyesült Királyság egyik vezető digitális bankja szerdán bejelentette, hogy idén először elérte a nyereségességet, ami jelentős eredmény a fintech cég számára.

A Monzo a 2023 februárjával zárult éves jelentésében 214,5 millió font (266,1 millió dollár) nettó működési eredményről számolt be. Ez közel kétszerese az előző évi 114 millió fontnak. Az előrelépés ellenére a bank vesztesége még mindig jelentős, 116,3 millió fontot tett ki, ami valamivel kevesebb, mint a 2022-ben jelentett 119 millió fontos nettó veszteség. Ezektől a veszteségektől függetlenül a Monzo az idei év első két hónapjában nyereségességet ért el.

James Davies, a Monzo pénzügyi igazgatója a jelentésben kiemelte a vállalat változatos és stabil bevételi forrásait. Ezeket a nagy és növekvő, magánszemélyekből és vállalkozásokból álló ügyfélkörnek tulajdonította.

A Monzo vezérigazgatója, TS Anil a CNBC-nek adott interjúban megjegyezte, hogy a nyereségesség egy kiszámított döntés volt. A bank egyensúlyt teremtett a növekedési beruházások és a nyereségesség között. Valamint azt is hozzátette, hogy a vállalat néhány negyedévvel korábban már nyereségessé válhatott volna.

Felpörgött a hitelezési üzletág a Monzo háza táján

A Monzo nincs egyedül a nyereségesség elérésében a digitális bankok között. A Starling Bank 2021-ben érte el ezt a mérföldkövet, az Allica Bank pedig tavaly érte el a havi nyereségességet. A Monzo nyereségessé válása nagyrészt az olyan újabb bevételi forrásokból származó bevételek jelentős növekedésének köszönhető, mint a hitelezés és az előfizetések. A fintech a nyereségességre való áttérést nagyrészt ezen új bevételi forrásokból származó bevételek jelentős növekedésének köszönheti.

A Monzo nem hozta nyilvánosságra az aktuális nyereség összegét, de megerősítette, hogy pályája a teljes éves nyereségesség 2024 végére történő elérése felé mutat.

A vállalat remek bevételi teljesítményét a virágzó hitelezési üzletágának köszönheti. Mindezt annak ellenére, hogy a brit fogyasztók számára kihívást jelentő megélhetési válság zajlik a háttérben. A teljes hitelezési volumen éves szinten csaknem megháromszorozódott. Elérte a 759,7 millió fontot, a nettó kamatbevétel pedig 382%-kal 164,2 millió fontra ugrott. Ezek a számok a folyószámlahitelek, a fedezetlen személyi kölcsönök és a Monzo Flex “buy now, pay later” (BNPL) szolgáltatás használatának jelentős növekedésének köszönhetőek.

A hitelezési veszteségek megugrása azonban – a 2022-es 14 millió fontról 101,2 millió fontra – azt jelzi, hogy a bank felkészült a nemteljesítések várható növekedésére. A megélhetési költségek emelkedése ellenére a Monzo vezérigazgatója azt állítja, hogy ez nem befolyásolta negatívan a bank bevételi teljesítményét. Szerinte ez inkább a megtakarítási és költségvetési eszközök fokozott használatához vezetett.

A Monzo továbbra is együttműködik a Financial Conduct Authorityvel a bank pénzmosás elleni törvények állítólagos megsértésével kapcsolatos folyamatban lévő vizsgálat esetében. Kijelentették, hogy az ügy megoldása időbe telhet, és potenciálisan hatással lehet a pénzügyi helyzetükre. Ugyanakkor a vezérigazgató arról számolt be, hogy az Egyesült Királyságban, ahol a Monzo 7,4 millió ügyféllel rendelkezik és 6 milliárd fontnyi ügyfélbetétet tart nyilván, nem akadályozzák a felügyeleti szervek a bank fejlődését.

(Forrás: CNBC)