Komoly növekedésen van túl az e-kereskedelem

A kijárási korlátozások bevezetésével és a kiskereskedelmi egységek átmeneti bezárásával párhuzamosan drasztikusan megugrott az e-kereskedelem iránti igény. Nem csak a meglévő webshopok forgalma nőtt nagyot, de számtalan, online térben eddig korlátozottan létező szolgáltatás is széles körben elérhetővé vált.

Ez nagyon kedvezően hatott azokra a kereskedőkre, akik már korábban is a virtuális üzlet kialakítására voksoltak, de talán még náluk is komolyabb győztesek azok a fintech cégek, akik valamilyen módon a fenti kört szolgálják ki, legtöbb esetben online kártyaelfogadási és egyéb fizetési megoldásokkal.

Évről évre dinamikus növekedést produkál ez a piac, a fejlett területeket tekintve az USA áll egyelőre a legjobban, itt 2009-ben a teljes lakossági piac 5,6%-a bonyolódott online térben, 2019-re ez 16%-ig emelkedett.

És itt jön az igazi kitörés: az idei évben az amerikaiak minden negyedik dollárt online költenek el, egészen pontosan 27%-ig emelkedett ez az arány. És egy érdekesség a huszonéves Collison testvérpár által alapított, elsősorban online kártyaelfogadást szolgáltató Stripe-ról: egy év alatt 220%-kal nőtt a vállalati ügyfelek száma.

A képen szöveg, térkép látható

Automatikusan generált leírás

Forrás: CB Insights

Suppan Márton