Jelentős különbségek a számlanyitási folyamatokban

A digitális bankolás egyik fontos tényezője, hogy a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben válhassunk új ügyféllé. Ez fontos a felhasználóknak is, hiszen a kényelmet keresik, de fontos a neobankoknak is, hiszen így gyorsabban tehetnek szert ügyfelekre. A napokban látott napvilágot egy kutatás, amely azt méri fel, hogy hány interakció szükséges egy számla megnyitásához. Ha visszagondolunk a klasszikus számlanyitási folyamatra, már a bankfiókba eljutni is akár egyórás művelet, nem beszélve az aláírandó papírhegyekről, a várakozási időről és a hazaútról.

Nem meglepő módon a fent említett felmérés győztese a Revolut, ahol mindössze 24 kattintással el lehet érni a nem-ügyfél státuszból a számlával és kártyával rendelkező ügyfél státuszig. 24 érintés kevesebb, mint ezt a mondatot legépelni. A kattintások között természetesen lehet várakozási vagy olvasási idő, de a Revolutos számlanyitási folyamat így sem haladja meg az 5 percet. A második helyezett Starling Bank közel 60%-kal rosszabb eredménnyel 38 kattintással kínálja ugyanezt, a dobogó harmadik fokán pedig a Monzo áll 45-tel. Érdekes, hogy ezt három klasszikus pénzintézet követi, igaz, jelentős lemaradással, de ez mindenképpen azt jelzi, hogy a modern technológia alkalmazása már nem tabu megszokott banki szereplőknél sem.

Suppan Márton