Indiában kezdi meg terjeszkedését a Tide

A brit business banking platform nemzetközi terjeszkedésbe kezd, melynek jegyében 2021 első negyedévében először egy limitált tesztüzem erejéig Indiában is megjelenik a cég. A 2015-ben alapított fintech közel 300 ezer ügyféllel és 340 ezer vállalati bankszámlával rendelkezik a kkv szektorban, 2020-ban pedig az általuk feldolgozott tranzakciók értéke elérte a 10 milliárd fontot, ami hozzájárult a vállalat bevételeinek 150%-os növekedéséhez. 

A Tide hosszútávú célja, hogy a világ kkv piacának 25%-át lefedje, a cél elérésében pedig kulcsfontosságú a 63 millió kis- és középvállalkozásnak otthont adó Indiába történő belépés. A projektet a frissen kinevezett CEO, Gurjodhpal Singh vezeti majd, aki a PayU, helyi fizetés-feldolgozó cégtől érkezett a Tidehoz. 

A Tide már rendelkezik egy közel 100, többnyire szoftverfejlesztéssel foglalkozó alkalmazottat foglalkoztató technológiai központtal az India területén található Hyderabadban. Ez a csapat a közeljövőben a tesztüzem elindításának érdekében újabb tagokkal bővül majd, mely folyamatban a Tide CEO-ja, Oliver Prill, és CTO-ja, Guy Duncan is aktívan részt vesznek majd. 

Prill úgy fogalmazott, „Indiát a hatalmas méretű kkv szektora miatt választottuk az első Nagy-Britannián kívül eső piacunknak. Az országban már a rendelkezésünkre álló befektetések és szakértelem révén segíteni tudunk a kkv-k sikeressé válásában.” A cég egyébként a terjeszkedési tervek támogatásának érdekében a vezetőség összetételét is felforgatja, így az eddigi COO és termékfejlesztési felelős Laurence Krieger lett a vállalat új, nagy-Britanniai CEO-ja.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond