menedzser

Menedzserek Országos Szövetsége által szervezett esemény panelbeszélgetésének keretein belül Suppan Márton, Horváth Balázs, Szabó István és Toldi Balázs a bankszektor átalakulását és annak digitalizációs trendjeit boncolgatta.

Horváth Balázs elmondása szerint a digitalizáció kezdete visszavezethető egészen a 2008-as válságig. A változás hatására a pénzintézeti rendszerek a gyorsabb és hatékonyabb ügyfélmegszólításra fókuszáltak, belső szakértői frissítéssel és a szolgáltatás digitális csatornákra való áthelyezésével. A siker kulcsa, a belső tőke és innováció ötvözése a fintechek által nyújtott szolgáltatásokban rejlik.

„Minél nagyobb egy vállalat, annál inkább személyre szabott megoldásokra van szüksége.„

Szabó István kiemelte, hogy a bankok biztonságos lakossági megtakarítások kezelése érdekében részleteiben szabályozott világban dolgoznak. Ezzel szemben egy kevésbé szabályozott pályán a fintechek segítséget tudnak nyújtani a gyors, hatékony termékfejlesztésben és projekt megvalósításban.

„A fintechek sikerének kulcsa a piaci rés felfedezése, amire az ügyfelek igényt tartanak.”

A beszélgetésből kiderült, hogy az akkori és a mostani válság közötti különbség a bankok tőkefelkészültségén, likviditásán múlott.  Toldi Balázs elmondása szerint, a következő időszakban a regionális bankok erőteljes konszolidáción fognak átesni, mivel másképpen ezt a mérethatékonyságot és kihívást nem lehet túlélni.

„Az első negyedévben a kockázati tőkebefektetések a fintech szegmensben 30 százalékkal csökkentek. Európában 50 százalékkal csökkent a készpénzhasználat, illetve az ügyfelek körében 20 százalékkal nőtt a digitalizáció iránti igény.”

Annak érdekében, hogy a bankok megfeleljenek a kihívásnak, gyorsabban kell reagálniuk és az általuk nyújtott megoldásokat/részmegoldásokat be kell építeniük a kiszolgálási modelljükbe. Továbbá kifejtették, hogy az elégedett ügyfél igények elérése érdekében a bankok által nyújtott szolgáltatásnak gyorsnak, hibamentesnek, egyszerűnek és kényelmesnek kell lennie.

Lauri Sonia