Hogyan változtatja meg a mindennapi életünket a fintech jelenség?

Menedzserek Országos Szövetsége által szervezett esemény panelbeszélgetés keretein belül Suppan Márton, Radák Bence, Dr. Romhány Gergely és Szincsák Gyula a fintech jövőjét boncolgatta.

Radák Bence (Salarify alapítója) elmondása szerint a szabályozói légkör változása lehetővé tette a Big Tech vállalatoknak a banki iparághoz tartozó tevékenységet.  Az új technológiának és innovatív megoldásoknak köszönhetően a szolgáltatásokat, a banki szolgáltatásokkal ellentétben gyorsan piacra tudják dobni.

„A fintech cégek kiegészítik a banki szolgáltatásokat, mivel az általuk nyújtott gyors és költséghatékony megoldás ügyfélelégedettséget eredményez.”

Dr. Romhány Gergely (TrustChain alapítója) fontosnak tartja azt, hogy a szabályozás megteremtse a fintechek részére a pénzügyi szektor fejlesztésre szoruló részének hatékonyabbá tételét. A fintech együttműködéseknek köszönhetően a bankok emelni tudják a meglévő szolgáltatásaik színvonalát.

„5 éven belül az összes jelenleg nem digitálizált pénzügyi folyamat, digitalizált pénzügyi folyamat lesz.”

Szincsák Gyula (Erste Bank) elmondása szerint a bank komplexitása más előnyökkel bír, mint egy fintech cégnek a gyorsasága és hatékonysága. Véleménye szerint, a neobankok nem veszik el az ügyfeleket a bankoktól, mivel a felhasználók kiegészítő szolgáltatásként tekintenek ezekre a szolgáltatásokra.

„A fintech cégek elsődleges célja az ügyfélszám növelése, nem pedig a nyereség.„

Továbbá kifejtették azt, hogy egyre több B2B fintech jelenik meg a piacon és különböző vállalati pénzügyi szolgáltatást fednek le, így egyre nagyobb réteghez fog eljutni a digitális bankolás. A bankoknál pedig a termék digitalizációé lesz a jövő a minél gyorsabb ügyfélkiszolgálás érdekében.

Lauri Sonia