Hódít a mesterséges intelligencia Hong Kongban

Friss felmérések szerint a mesterséges intelligencia (MI) használata és alkalmazása ma már szerves része a hongkongi bankoknak. A felmérésben résztvevők 89%-a nyilatkozta azt, hogy számukra már elfogadott a technológia vagy már tervezik annak beépítését a vállalkozásaik szolgáltatásaiba.

A technológia integrálásának az a célja, hogy csökkentsék a költségeket és javítsák az ügyfélélményt. Százalékos felosztásban, így néz ki az MI technológiák használata: 57% középirodai funkciók fejlesztése, 17% felhasználói élmény javítása és a maradék 14% és 12% a back és front office-t érintő funkciók.

Természetesen az új technológia új kockázatokat és kihívásokat jelent a bankok számára. Ide tartoznak az adatvédelmi szabályzatok megléte, valamint magának a modell magyarázatának és validálásának nehézségei.

A felmérés szerint az egyik legnagyobb hátráltató tényező a megfelelő szakember/fejlesztő hiánya, illetve a jogi következmények és az átláthatóság.

A bankszektor mellett Hongkongban a szabályozók maguk is mesterséges intelligenciát használnak felügyeleti kapacitásuk növelésére, ezt a tendenciát suptechnek is nevezik.

Forrás: fintechnews

Kollár Levente