Újabb 54,4 millió dollárt gyűjtött be az Alan, francia startup

A biztosítási megoldásokra fókuszáló fintech csapat most egy egészségbiztosítási termék piacra vitelén dolgozott, amelyet saját licenszük segítségével mutattak be, így már nem is alkalmaznak szponzorszolgáltatót a korábbi gyakorlattal ellentétben. Az Alan célja, hogy átlátható politikával és világos árképzéssel rendelkezzen. A startupnak hatalmas lehetőségei vannak Franciaország piacán, mivel minden munkavállalót fedez a nemzeti egészségügyi rendszer, illetve a magánbiztosítók.

Jöhet az Apple kártyák riválisa

A tech óriás olyan fizikai és virtuális betéti kártyákat dobna piacra, melyeken a Citi és a Stanford Federal Credit Union pénzügyi szolgáltatók védjegyei is együttesen megtalálhatóak lennének. A WSJ jelentése szerint a Google-t kevésbé egy a banki márka létrehozása érdekli, inkább a számlákhoz kapcsolódó pénzügyi adatokat tartják értékesnek, mint például a jövedelmet és a vásárlási szokásokat.

Adományokra válthatók az összegyűjtött hűségpontok az angol platform segítségével

A For Good Causes elnevezésű brit cég lehetővé teszi, hogy platformjuk segítségével az Egyesült Királyságban élő emberek, a hűségpontjaikat és jutalmaikat digitális jótékonysági adományra változtassák. A platform ingyenes feliratkozást biztosít a jótékonysági szervezeteknek és a márkáknak. A kezdeményezés mögé nagy márkák is beálltak úgy mint, a BP, a Rakuten és a Vodafone.

Az N26 vezetői egy évig önkéntesen lemondanak a fizetésük 25%-áról

A berlini székhelyű N26 alapítói úgy döntöttek, hogy 1 évig önkéntesen 25%-al csökkentik saját fizetésüket, ezzel is enyhítve a korona-vírus gazdaságra gyakorolt hatását. Továbbá felajánlották a cég alkalmazottai 10%-nak, hogy rövidebb munkaidőre állhassanak át napi szinten, hogy továbbra is megtarthassák az állásaikat.

Fintech, bankok és a koronavírus

Mindannyian a saját bőrünkön érezhetjük a világjárvány hatásait: nem találkozhatunk a szeretteinkkel, korlátozotton mehetünk ki a szabadba, az üzletek többsége pedig zárva van, ezért a legtöbb tennivalót online kell elintéznünk. Az életformánkat ilyen drasztikusan befolyásoló helyzet pedig a természeténél fogva gyökeres változásokhoz fog vezetni szinte az összes iparágban – ráadásul inkább előbb, mint utóbb. A vállalatok versenyt futnak az idővel, hogy a megváltozott keresleti szokásokhoz a versenytársaiknál gyorsabban alkalmazkodjanak.