Hazudott üzletéről, most pereli a befektető

Pert indít a JPMorgan Chase egy általa felvásárolt cég, a Frank alapítója ellen. A kereset szerint az akvizíció idején hamis adatokat kapott a bank, amelyek nagyban befolyásolták az üzlet létrejöttét.

Még 2021 őszén, a fintech szektor legerősebb évében vásárolta fel a Frank nevezetű startupot a JPMorgan. Összesen 175 millió dollárt fizetett a bank a fintech cégért, amely diákoknak segít pénzügyi segélyhez és ösztöndíjakhoz jutni, valamint online tanfolyamokat elkezdeni.

A JPMorgan most azért pereli a Franket, mert állításai szerint hamis adatokat kapott az ügyélszámról a felvásárlás során. A startup állításai szerint ugyanis több mint 4 millió felhasználóval rendelkezett akkoriban, azonban valójában kevesebb mint 300 ezer kliense lehetett.

A potenciális csalásra egy marketing kampány során derült fény. A bank ugyanis 400 ezer ügyfélnek akart e-mailt küldeni, viszont a kézbesítés az esetek 70 százalékában meghiúsult – feltehetően azért, mert ezek az e-mailcímek nem is léteztek.

Amikor számon kérték Charlie Javice-t, a Frank alapítóját, mindent tagadott. Eleinte a felhasználók személyiségi jogaira hivatkozva nem akarta bizonyítani, hogy a startupnak hány ügyfele is van valójában. Később megpróbálta rávenni egy alkalmazottját, hogy hamisított adatokat küldjön a banknak, de ezt a munkavállaló megtagadta.

Végül sikerült felbérelnie egy adattudóst, aki állítólag több millió hamis felhasználót hozott létre. Szándékosan egyik felhasználónak sem volt valódi személyhez köthető neve, valamint a lakcímeket is kitalálták. Javice egyik kollégája eközben megvásárolta 4,5 millió diák adatait egy marketing cégtől, amelyekkel hitelesebbnek tűnt volna a felhasználók listája. Az adatokat azonban túl későn kapta meg, ezért a meghamisított listának egy gyengébb verziója került csak ki.

(Forrás: AltFi)

(Címlapkép: Depositphotos)