Futurisztikus fizetést vezet be a világ egyik legnagyobb bankja

A JPMorgan bemutatta legújabb tervét, melynek keretein belül biometrikus fizetések bevezetésével pezsdítené fel az amerikai fizetési piacot. Az innovatív technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a tenyerük vagy arcuk szkennelésével fizessenek, egyszerű és biztonságos vásárlási élményt teremtve.

A biometrikus fizetések egyre népszerűbbé válnak világszerte. A Goode Intelligence előrejelzései szerint 2026-ra a biometrikus fizetések összértéke elérheti a közel 6 ezer milliárd dollárt, 3 milliárd felhasználót bevonva.

A Panera Bread, egy népszerű amerikai pékséglánc pont nemrég jelentette be, hogy kísérleti jelleggel elkezdi használni az Amazon tenyérleolvasó technológiáját. A megoldás keretein újszerű fizetési élményt és hűségprogramokhoz való hozzáférést biztosít. Most a JPMorgan is lépett, viszont bankként egy óriási kereskedői ügyfélkörhöz hozhatja közelebb a biometrikus fizetéseket.

A JPMorgan azt tervezi, hogy nyilvánosan a májusi Formula-1 miami nagydíjon fogja először tesztelni a fizetéseket. Ha a kísérlet jól sikerül, akkor jövőre szélesebb körben is bevezetésre kerülhet a szolgáltatás.

Az ügyfeleknek egy rövid regisztrációs folyamaton kell majd átesniük az üzletben, hogy beállítsák a biometrikus fizetést. Ezt követően gyorsan és egyszerűen fizethetnek a termékekért tenyerük vagy az arcuk beolvasásával.

A kereskedők többféle előnyük is származhat az új technológia használatából. Például a vásárlói forgalom és az elkötelezettség is számottevően nőhet a gördülékeny fizetések révén. A telefonmentes, privát és biztonságos vásárlási élményt élvezhetnek,

Jean-Marc Thienpont, a JP Morgan Payments Omnichannel Solutions vezetője elmondta: “A biometrikus fizetés jobb vásárlói fizetési élményt biztosít kereskedő ügyfeleinknél. Világszerte megbízható fizetési szolgáltató és pénzintézet vagyunk, és teljes mértékben fel vagyunk szerelve a biometrikus megoldásokat működtető, rendkívül biztonságos azonosítási pontok kezelésére. A fogyasztói technológia fejlődése új elvárásokat teremtett a vásárlók számára, és a kereskedőknek készen kell állniuk arra, hogy alkalmazkodjanak ezekhez az új elvárásokhoz.”

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)