Folytatódik a Klarna felvásárlási sorozata

Az elmúlt hónapokban alig volt olyan hét, amikor nem kellett beszámolnunk valamilyen jelentős hírről a Klarna háza tájáról, ezúttal pedig az APPRL influenszer marketing szolgáltatót vásárolták fel. A svéd BNPL szolgáltató még tavasszal zárt egy 639 millió dolláros tőkebevonási kört, az elmúlt időszakban pedig megtudhattuk, pontosan mely célokra is költik el a jelentős összeget. 

A vállalat először a Hero nevű közösségi vásárlási startupot emelte be portfóliójába. A Hero küldetése, hogy a bolti kereskedők által felhalmozott szakértelmet eljuttassák az online térben aktív kereskedőkhöz. Ezt úgy hajtják végre, hogy az egyes termékek szakértőit chat, hívás és videó formában is összekötik az online kereskedőkkel, akik így elsőkézből juthatnak hozzá a praktikus információkhoz és tapasztalatokhoz. 

Ezt követte a Stocard akvirálása, amit most csak röviden járunk körbe, hiszen a hét elején már írtunk róla egy különálló cikkben. A Stocard egy német kedvezményes ajánlatokat tömörítő app, a Klarna pedig a hírek szerint azzal a céllal vásárolta fel, hogy újabb szolgáltatásokat kínálhasson a nagyjából 250 ezer tagot számláló kereskedői hálózatának. A Stocard ugyanis a kedvezményes ajánlatok felkínálásért cserébe részletes adatokkal szolgál a kereskedőknek a bolti és appon belüli vásárlások földrajzi elhelyezkedését illetően.

És akkor elérkeztünk a friss hírhez, az APPRL akvizíciójához: a stockholmi székhelyű startup egy Software-as-a-service platformon keresztül teszi lehetővé influenszereknek és kereskedőknek, hogy együttműködjenek a közösségi médiás kampányok kivitelezésében. Az influenszerek és a fintechek kapcsolatáról írt cikksorozatunk első részében mi is kitértünk az újszerű együttműködések jellemzőire, a Klarna mostani akvizíciója pedig alighanem kereskedők százezreinek teszi majd lehetővé – tevékenységi körtől függetlenül – hogy maguk is kiaknázhassák a konstrukcióban rejlő lehetőségeket.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond