Fintech és influenszerek 1. rész – a meglepő párosítás hogyanja és miértje

Egyre több fintech cég dönt úgy, hogy marketing stratégiájuk egyik központi elemeként közösségi médiás influenszerekre bízzák termékeik reklámozását. Elsőre ez sokaknak meglepő, vagy akár kifejezetten unszimpatikus dolog lehet, hiszen napjainkban már maga az influenszer szó is főként negatív konnotációval rendelkezik. De ha így van, akkor miért válik be ez a stratégia egyre több ismert cégnek?

Ezt a témát boncolgatták a Fintech Insider podcast panelbeszélgetésének résztvevői is, akik különös gonddal tértek ki arra, mit csinálnak másképp a fintechek, mint az átlagos hirdetni kívánó vállalatok. Az adásban talán a hitelesség szó hangzott el a leggyakrabban, a vállalatok elsőszámú prioritása ugyanis az, hogy olyan influenszerekkel működjenek együtt, akik valóban képesek átadni szolgáltatásuk lényegét és maguk is nagy jelentőséget tulajdonítanak a vállalat központi értékeinek. Éppen ezért a fintechek többsége nem azokat az online hírességeket keresi meg ajánlataikkal, akik a legnagyobb elérést biztosítják számukra, hanem sokkal inkább a magasabb aktivitást és a célcsoporttal való kapcsolat minőségét priorizálják. 

Kifejezett előnynek számít, ha az adott influenszer olyan tartalmat gyárt, ami valamely módon köthető a cég szolgáltatásához, ezen belül is a fiatalok pénzügyi edukációja emelhető ki, mint a talán legnépszerűbb kapcsolódási pont. Ez nem meglepő, hiszen a fintechek, mint innovatív pénzügyi szolgáltatók elsősorban a fiatalabb generációkat veszik célba produktumaikkal. Ez főleg azzal magyarázható, hogy ők azok, akik folyamatosan készek haladni a korral és aktívan keresik a kényelmes, digitális megoldásokat a hagyományosabb konstrukciókkal szemben.

A panelbeszélgetés egyik résztvevője, AJ Coyne, a Klarna BNPL szolgáltató marketing vezetője hozzátette, esetükben minden közösségi médiás együttműködésnél alapvető elvárás, hogy a partner aktívan használja a szolgáltatást. Ez egy újabb terület, ahol a fintechek láthatóan szakítanak a hagyományokkal: az influenszerek népszerűtlenségét sokszor épp az váltja ki, hogy egy egyszerű pénzszerzési lehetőséget látnak a hirdetésekben és nincs valódi kötődésük azokhoz a szolgáltatáshoz, amit követőiknek javasolnak. Azáltal, hogy a Klarna minimumként határozza meg a szolgáltatás ismeretét, sokkal kézzelfoghatóbb és hasznosabb tartalmat tudnak a fogyasztók kezébe adni, ez pedig fontos eleme marketingstratégiájuknak.

A podcastben feltűnt még Alexandra Frean, a Starling Bank vállalati ügyekért felelős vezetője, aki a fintechek felelősségét is kulcskérdésként határozta meg. Frean szerint mivel a közösségi médiát a fiatalabbak használják a legaktívabban, így ezesetben különösen fontos, hogy kizárólag a számukra megfelelő kontent jöjjön velük szembe és minden esetben korrekt, közérthető tájékoztatás történjen. Mint elmondta, ez nem csupán a rendkívül szigorú jogszabályoknak való megfelelés miatt fontos, hanem a hirdető vállalat érdeke is, hiszen akkor érik el az optimális ügyfélbázist, ha a reklámfogyasztók pontosan értik is a termék működését. Továbbá az elégedettségre is jó hatással van az informáltság, természetes ugyanis, hogy a nem megfelelő tájékoztatás nem kívánatos eseteket vonhat maga után. A fintechek és az influenszerek kapcsolatát bemutató cikksorozatunk következő részében ennek a felelősségteljes attitűdnek a fontosságáról írunk majd. 

Bátorfi Botond

Előző bejegyzés30 percen belüli pénzvisszatérítést vezet be az eMAG és a Mastercard
Következő bejegyzésStarling Bank: „8 hónapja nyereségesek vagyunk”