Érkezik a Fülöp-szigeteki neobank, az Uno

Az UnoBank egy teljes körű szolgáltatást nyújtó digitális bankként definiálja magát, célja pedig az, hogy mesterséges intelligenciára épülő funkciókkal, bankkártyatermékekkel, valamint személyre szabható hitelkonstrukciókkal emelkedjen ki riválisai közül. Ezt a célt igyekszik szolgálni a nemrégiben a Xebia tanácsadócéggel megkötött megállapodás is, amely elősegíti majd az Uno AI kompetenciáinak fejlesztését. A közeljövőben indul először egy pilot program a Fülöp-szigeteken, majd a tervek szerint széles körben is elérhetővé válnak a neobank szolgáltatásai a Délkelet-Ázsiai régióban.

A bank azt ígéri, az ügyfelek néhány perc alatt képesek lesznek számlát nyitni, virtuális vagy fizikai bankkártyát, illetve személyre szabott hitelt igényelni. Az Uno fontos célkitűzésének tekinti, hogy kiszolgálja a Fülöp-szigetek bankolatlan lakosságának kielégítetlen igényeit, ami nem ígérkezik egyszerű feladatnak, hiszen az ország lakóinak nagyjából 70%-a még bankszámlával sem rendelkezik. 

„Számos kielégítetlen szükséglet figyelhető meg a Fülöp-szigeteken,” mondja Manish Bhai, az UnoBank CEO-ja, valamint társalapítója. „A Fülöp-szigeteken a mobileszközök penetrációja rendkívül magas, a lakosság 60%-a rendelkezik okostelefonnal, illetve 67%-a használja az internetet. A piac megérett az innovációra és a drámai átalakulásra.” Bhai szerint a filippínó fogyasztók „teljes mértékben készen állnak” egy olyan „széles körű szolgáltatást nyújtó digitális bankra”, mint az Uno. 

A vállalat állítása szerint termékpalettájuk egyszerűen átalakítható lesz majd, a funkciók és szolgáltatások olyan egyszerűséggel kivonhatók és beépíthetők lesznek a rendszerbe, mint a Lego kockák. A bank a Mambu és a Backbase szoftverszolgáltatók, valamint az Amazon Web Services által nyújtott technológia segítségével került felépítésre. „A Xebia személyében egy olyan hi-tech partnerre leltünk, amelynek a gondolkodása párhuzamban áll az UnoBank filozófiájával”, tette hozzá Bhai.

Forrás: Fintech Futures

Bátorfi Botond