Élénkül az európai crowdfunding szcéna

Tavaly novemberben lépett életbe az Európai Unió közösségi finanszírozást érintő szabályozási csomagja. Ennek köszönhetően két prominens szereplő a Crowdcube és a Seedrs is jelentősen feltőkésítette magát az európai terjeszkedésre.

Eddig a közösségi finanszírozási platformok jellemzően saját országaik határain belül tevékenykedtek. Hazai vállalkozások vontak be tőkét hazai befektetőktől. A szabályozás azonban teret adott a nemzetközi finanszírozásnak. A Crowdcube részben ezért is tudott belépni a francia piacra.

Egyik első francia közösségi finanszírozási kampányuk már sikeresen végbe is ment. A Finary, egy vagyonkezelési platform múlt héten 21 perc alatt 2,1 millió eurót vont be. A befektetők 10 eurótól 5000 euróig bármekkora összeggel beszállhattak. Az átlagos hozzájárulás végül 2200 euró volt.

A következő nagy kampány a Qonto nevéhez fog fűződni. A kisvállalkozásokra és egyéni vállalkozókra szakosodott neobank már korábban bejelentette, hogy a publikumhoz fordul tőkéért. Azonban, ha figyelembe vesszük legutóbbi tőkebevonási fordulójukat, amely során 486 millió eurót vontak be, rájöhetünk, hogy nem feltétlenül a pénz vezérli őket a kampányban.

A közösségi finanszírozást egyre többen használják marketing fogásként és közösségépítő eszközként is. Az elérhető befektetések sok embernek adnak lehetőséget arra, hogy kis mértékben ugyan, de mégis tulajdonosokká váljanak. Így jelentősen tud erősödni a vállalat és az ügyfél közötti kapcsolat.

Mellesleg a Relai is a nagy fintech szolgáltatók táborát fogja erősíteni a Crowdcube felületén. A közösségi finanszírozásra készülő svájci startup mobilalkalmazásán kizárólag bitcoinnal lehet kereskedni, de azt nagyon egyszerűvé tették. Akár regisztráció nélkül, egy perc alatt is lehet adni-venni, továbbá automatikus megtakarításokat is be lehet állítani.

Forrás: AltFi, TechCrunch

Qayum Dániel