Egy újabb hatékony fegyver az infláció ellen

A rekordmagas infláció miatt világszerte rengeteg helyen a túlélésért küzdenek a KKV-k. Az áremelkedés nehezen kontrollálható, így alternatív módokat kell találni a költséghatékonyságra. Az egyik legjobb opció a cashflow-, azaz készpénzforgalom-elemzés, amely szintén nem tartozik a KKV-k legerősebb területei közé. Olyannyira nem, hogy Amerikában a kisvállalatok csődjéért 82 százalékban a cashflow menedzselése terén fellépő hiányosságok a felelősek. Egy új fintech most hatékony és innovatív megoldásokkal szeretné mindezt megváltoztatni. 

A San Franciscó-i székhelyű Brightflow AI az innovatív technológiákban látja a megoldást. A vállalat intelligens előrejelzési és elemzési funkciókat kínál a KKV-knak, akik így valós időben hozhatnak adatalapú, intelligens döntéseket. A Brightflow emellett finanszírozást is kínál a nehéz időszakot élő vállalatoknak. Ez a szolgáltatás különösen aktuális most, amikor a kamatok emelkedése miatt egyre kedvezőtlenebbek a hagyományos bankok ajánlatai. 

Telítődik a piac

A Brightflow cashflow kalkulátora automatikusan begyűjti a cégek pénzügyi adatait olyan platformokról, mint az Amazon, a Shopify, a Facebook, a QuickBooks, vagy a Google Ads. Ezt követően valós időben lehetővé teszi, hogy a KKV-k pénzügyi munkatársai áttekintsék ezeket az adatokat, majd segítségükkel javítsák a cég költséghatékonyságát. 

A szolgáltatás előnye tehát a hatékonyság növelése, hiszen nem csak pénzügyileg éri meg használni, de időt és energiát is meg lehet vele takarítani. Ezzel együtt nem teljesen egyedi megoldásról van szó. Több hasonlót is látni a piacon, ami jó hír a vállalatoknak. Nemrég vont be például 4 millió dollár tőkét a Bainbridge Growth, amely e-kereskedelmi vállalatoknak segít az adatalapú cashflow elemzésben.

Nagyon hatékony a pénzügyi automatizáció

A Brightflow alapító-vezérigazgatója, Robbie Bhathal ugyanakkor hangsúlyozza, hogy vállalata képes kitűnni a versenytársak közül. Szerinte cége a pénzügyi szolgáltatások automatizációjára fókuszál, így fontos terheket vesz le az ügyfelei válláról. Szintén kiemelte, hogy az adatelemzést befogadható módon tárják a vállalatvezetők elé, akik így minden fontos információt könnyen megértenek. Ez szerinte nagy különbség a riválisokkal szemben, akik sokszor hiába végeznek hatékony tevékenységet, nem tudják kellően leegyszerűsíteni az adatokat az ügyfeleknek.

A Brightflow megalapítása előtt Bhathal egy szállásfoglaló oldal, a Suiteness társalapítójaként tevékenykedett. Elmondása szerint ez a tapasztalat is kellett ahhoz, hogy később Jeffrey Priebe-bel közösen a fintech elindítása mellett döntsön.

“A személyes tapasztalataim alapján egy növekvő vállalat számára a könyvelési és pénzügyi teendők jelentik a legnagyobb nehézséget. Nem rendelkeztem nagy vagyonnal, ezért ahhoz, hogy tőkéhez jussunk, meg kellett találnunk a legjobb lehetőségeket.” Robbie Bhathal

Az indulás ígéretes

Az eddigi eredmények kedvező fogadtatásról árulkodnak a Brightflow esetén. Az elmúlt egy évben a cég tízszeres növekedést produkált és 60 millió dollár növekedési tőkéhez segítette hozzá ügyfeleit. Ezidő alatt több mint 1200 cég naponta nagyjából 49 ezer tranzakcióját elemezték ki a platformjukon. Eltökéltek a meggyőző növekedés fenntartása mellett, így nemrég lezárták Series A finanszírozási fordulójukat is. Ennek keretein belül a vállalat 15 millió dollár friss tőkét vont be és egy 100 millió dolláros hitelt is kapott. 

A folytatásban bővíteni szeretnék a csapatukat, amely jelenleg kb. negyven főt számlál. Kiemelt fontosságú területnek számít a termékfejlesztés, amelynek bővülése a vállalatvezető szerint elengedhetetlen az ügyfelek folyamatos támogatásához.

Hirtelen mindenkinek fontosabb lett a költséghatékonyság

Aligha véletlen, hogy a Brightflow-nak az elmúlt egy év hozta meg az áttörést. Korábban a pénzügyi automatizáció egy futurisztikus gondolat volt a legtöbb KKV számára, amire majd ráér akkor foglalkozni, ha nagyon muszáj lesz. Ez a pillanat elérkezett, hiszen a 10 százalék feletti infláció sok kisvállalkozás jövőjét fenyegeti. Közülük sokaknak a túlélés és a csőd közötti különbséget jelentheti egy 2-3 százalékos költségcsökkentés sikeres kivitelezése.

Noha a Brightflow az amerikai piacon tevékenykedik, a vállalat szolgáltatása és sikere a magyar piac számára is tanulságos. A pénzügyi teendők a legtöbb KKV számára egy stresszel és bizonytalansággal teli területnek számítanak. Emiatt nem rendelkeznek elég szakértelemmel ahhoz, hogy igazán sikeresen végezzék el őket. Pontosan emiatt rengeteg cégnek lenne szüksége intelligens pénzügyi megoldásokra. Csak remélni lehet, hogy lesz, aki kielégíti ezt a szükségletet.

(Forrás: TechCrunch)

(Borító: DepositPhotos)