Drága a bevásárlás, hitelezni kezd az üzlet

Folytatja felfedező útját a pénzügyi szektorban a Walmart. A világ egyik legnagyobb üzletlánca részletfizetést fog kínálni vásárlóinak, hogy enyhítse az infláció okozta nehézségeket.

Számos országban okoz gondot a magas infláció, és vele együtt az élelmiszer-vásárlás. Erre figyelt fel a Walmart is, amely azzal bízta meg fintech leányvállalatát, hogy dobjon piacra egy részletfizetési szolgáltatást.

Csak idén a Walmart felvásárolt egy korai bérfolyósítást kínáló startupot, valamint egy digitális pénzkezelési szolgáltatót. Mindemellett elkezdett digitális bankszámlákat tesztelni egyes munkavállalói és vásárlói körében. Nem meglepő tehát, hogy most egy másik népszerű fintech terület, a „Buy Now, Pay Later” vizeire evez.

A ’Buy Now, Pay Later’, magyarul ’Vásárolj Most, Fizess Később’ egy hitelezési újítás a fintechek világából, amely az online vásárlási szférában vetette meg a lábát. A röviden csak BNPL-ként emlegetett szolgáltatáson keresztül hitelre vásárolhatnak a fogyasztók, aminek keretében a vásárlás végösszegét később kell kifizetni egyösszegben, vagy egyenlő törlesztőrészletekre bontva.

A pontos hitelkonstrukcióról még nem érkeztek hírek. Annyit viszont tudni lehet, hogy a BNPL-megoldást személyes és online vásárlások során is igénybe lehet majd venni. Várhatóan a jövő év elején vezethetik be.

Felforgatja a piacot a Walmart

A lépés nem jó hír az amerikai BNPL-szolgáltatóknak. A Walmart havonta körülbelül 230 millió vásárlót szolgál ki 10500 boltjában. Ebben a számban pedig nincs benne az online értékesítési forgalom. Erre az ügyfélbázisra építve jelentős piaci részesedést szerezhet a kiskereskedelmi lánc a BNPL-piacon.

Kicsit hasonlít a helyzete az Apple törekvéseihez. A tech vállalat is idén jelentette be saját BNPL-szolgáltatása, az Apple Pay Later érkezését. Ebben az esetben is adott a nagy felhasználóbázis az iPhone-tulajdonosok formájában, akiket egy megfelelően beágyazott, fejlett szolgáltatással el lehet nyerni a versenytársaktól. Maga a bevezetés még várat magára, szeptemberről a jövő évre csúsztatták.

A klasszikus BNPL-szolgáltatók közül az Affirmnek fájhat a feje most igazán. A vállalatnak ugyanis van egy közös BNPL-megállapodása a Walmarttal, amely veszélybe kerülhet, ha az utóbbi saját fejlesztésekbe kezd. A Klarna sem örülhet – a svéd fintechóriás egyik legfontosabb piacaként tekint az Egyesült Államokra. A fokozódó verseny veszélybe sodorhatja a vállalat 2023-as nyereségességi terveit.

(Forrás: CNBC)

(Címlapkép: Depositphotos)