Nubank

A „Fast Company Ranking” szerint 2019-ben a Nubank nyerte el a leginnovatívabb cégnek járó díjat Dél-Amerikában. A digitális banknak tavaly 15 millió felhasználója volt (ami 200%-os ügyfélszám növekedést jelent), közülük 12 millió rendelkezik NuConta-val és 10 millió ember használja a cég által kínált hitelkártyákat.  A 2019-es évben a bevételek növekedése mellett a veszteség is gyarapodott. Gabriel Silva a Nubank pénzügyi igazgatója kijelentette, hogy a cég jelenlegi célja a fenntartható módon való növekedés, nem pedig a profit generálás. 2019 júniusában az amerikai TCV vezette által F sorozatú befektetésben, 400 millió dollárban részesültek.

A tavalyi évben az applikációt megközelítőleg 18 millióan töltötték le, ezzel megelőzve a nagy fintecheket, mint a Revolut, a Monzo és az N26. A cég díjmentes hitelkártyát és bankszámlát kínál a felhasználóknak, melynek köszönhetően attraktívvá váltak az emberek számára, és ebből adódóan az ötödik legnagyobb hitelkártya kibocsátóvá váltak Brazíliában. Termékpalettájuk folyamatosan bővül, személyi kölcsön kínálatával, illetve digitális számlaszolgáltatásokat is nyújtanak kis és közép vállalatok számára.

A gyors növekedés hátterében számos tényező áll. 2013-ban a Nubank megtette az első lépéseket, melynek köszönhetően az ország első neobankjává vált. A bankokkal szembeni előnyük nem más, mint kedvezőbb ajánlatok kínálata a bankszámla nélküli emberek részére. Brazíliában ez a szám elég magas, közel 55 millió embernek nincs bankszámlája, viszont közülük 60%-nak van okostelefonja, mely segítségével elérhetővé válik számukra a Nubank. 2019 májusában a vállalat bejelentette, hogy a Nu nevezetű leányvállalatán keresztül kezdi meg működést Mexikóban is. Ugyanúgy, mint Brazíliában itt is magas a bankszámla nélküliek száma. Közel 63%-a a mexikói populációnak nem rendelkezik bankszámlával, viszont 85%-a rendelkezik okos telefonnal. A cég 2020-ban az Argentin piacot célozta meg, ahol egy tech központú irodát szeretne nyitni 300 alkalmazottal.

 

Lauri Sonia