Csak mondani kell és indul az átutalás

Magyarországon elsőként a K&H Bank vezet be hangalapú átutalást, melyet a bank mobilalkalmazásában érhetnek el az ügyfelek. A megoldás tovább erősíti a mesterséges intelligencia alapú pénzügyi fejlesztések táborát, amelyek egy kiemelkedő időszakot tudhatnak maguk mögött idén.

Több új funkció között hangalapú utasításra történő digitális forintátutalással bővült a K&H mobilbankjának eszköztára. A hangalapú utasítás mellett az ügyfelek egy chatfelületen is kezdeményezhetnek pénzküldést.

A szolgáltatás keretein belül az ügyfélnek el kell mondania, hogy kinek és mekkora összeget szeretne küldeni. Fontos, hogy csak előre rögzített partnerek felé kezdeményezhető az utalás. Amennyiben szükséges, tisztázó kérdéseket kell megválaszolni. Ezután egy összegző felület jelenik meg, amelyen ellenőrizheti az utalás részleteit. Végül – ha minden adat helyes – az ügyfélnek csak meg kell erősítenie az utalást.

Az alkalmazásban további újítások is megjelentek: már automatikusan lehet hitelkártyát feltölteni, könnyebb elérni és letölteni a bankszámla kivonatokat, valamint másolhatóvá és megoszthatóvá váltak a számlaadatok.

A K&H-tól nem idegen az újvonalas technológiai megoldások alkalmazása a pénzügyi szektorban. A bank tavaly mutatta be mesterséges intelligencia alapú digitális asszisztensét, a Kate-et. Ügyfeleinek 65 százaléka már legalább egyszer igénybe vette szolgáltatásait, 6,5 százalékuk pedig havi szinten használja. Emellett anyabankja tavaly bevezetett egy saját kriptovalutát.

Érdekes területen terjeszkedik a K&H

Visszatérve a hangalapú megoldásokra, ezek már évek óta jelen vannak a pénzügyi szektorban. Egyszerű és gyors használatot biztosítanak azzal, hogy adatok begépelése nélkül lehet ügyet intézni. Emellett az új lehetőségnek van egy erős inkluzív aspektusa is, hiszen megkönnyíthetik a látássérültek vagy az egyéb fogyatékossággal élők számára a mindennapi feladatok elintézését.

A felhasználók hangjának egyedi jellemzői biztonsági megfontolásokból hasznosak, ugyanis egyfajta biometrikus hitelesítéshez kötik a fizetést – bár éppen a mesterséges intelligencia fejlődése miatt fokozódnak az emberi hang imitálásából következő veszélyek. Érdemes még megemlíteni, hogy innovatív jellege miatt a hangalapú fizetés újdonsága is bevonzhat ügyfeleket.

A csalási lehetőségek mellett egyéb hátrányokról is érdemes ugyanakkor szót ejteni. Az akcentusok felismerése egy folyamatosan fennálló kihívás a szolgáltatók számára. Továbbá, mint minden egyéni biológiai jellemzőhöz kapcsolódó megoldás, a hangalapú utalás használata is adatvédelmi aggályokat vethet fel a hangadatok tárolása miatt.

(Forrás: Portfolio, GoCardless)

(Címlapkép: KBC)