Crowdcube-rekordot döntött a Chip

A Crowdcube történetének legnagyobb közösségi tőkebevonási kampányát zárta le a Chip. Az angol pénzkezelő applikáció ezzel közel 13 ezer befektetőtől 11,5 millió fontra tett szert, amivel sokszorosan túllépte 1 milliós célját.

Chip egy megtakarításokra szakosodott fintech, amely piacvezető hozamokat kínál ügyfeleinek. Regisztrációt követően a felhasználók egy percen belül összeköthetik az alkalmazást különböző debitkártyáikkal. Ezután a Chip a felhasználó által kiválasztott szintnek megfelelően takarít meg pénzt bizonyos időközönként, például naponta 10 fontot. A Payday Put Away szolgáltatással fizetésfolyósításnál egy egyszeri, nagyobb összeget is félre lehet rakni, amivel tovább növekszik a megtakarítási számla befektetési alapja. Azért, hogy még jobban motiválja a felhasználókat, az alkalmazás célok kitűzését is lehetővé teszi, valamint folyamatosan jelzi, hogy sorozatban hány napja tart a megtakarítás.

A kampány során 11,72 százalékos részesedést ajánlottak fel 1,41 fontos részvényárak mellett, amivel több, mint 86 millió fontos befektetés előtti értékeltséget targetáltak. Már az első órában összegyűlt a kitűzött 1 millió fontos cél, két nap után pedig már 8,6 millió fontnál tartottak. Ennek eredményeképpen a privát cég 6500 új befektetőt üdvözölhet immár 23 ezres befektetői bázisában. A kampány sikeressége annak fényében nem meglepő, hogy az elmúlt év során a Chip bevételei 500 százalékkal nőttek, augusztusban először generáltak nyereséget, valamint 400 ezerre növelték felhasználói bázisukat, akiknek a felületen tartott megtakarításai átlagosan közel 3 ezer fontot tesznek ki.

Forrás: Finextra

Qayum Dániel