Black Friday-kor háromszor annyi ruhát vásárolunk külföldről, mint évközben

Az ünnepi időszak és a közelgő nagy árleszállítások kapcsán a magyar fogyasztók külföldi online vásárlási szokásait mérte fel a PayPal. A kutatásból kiderül, hogy 42% elsősorban a karácsonyi időszakban vásárol határon túlról, ilyenkor legyakrabban ékszereket és órákat rendelünk, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk. Leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Hongkongból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelünk.

2018. november 19., Budapest – A PayPal online fizetési szolgáltató adatai szerint meredeken nő a Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon: amíg 2016-ban 13%-kal, 2017-ben már 40%-kal nőtt az online vásárlások száma az előző évhez viszonyítva. Bár ezek a vásárlási szezon kezdetét jelző alkalmak eddig jellemzően a külföldi webshopokban történő vásárlást jelentették, a hazai kiskereskedelem szereplői is egyre jobban felzárkóznak: a kutatás szerint a PayPal-t használó magyaroknak már 17%-a költ hazai webshopokban Black Friday alkalmával. A megkérdezett magyar felnőttek 79%-a vásárolt online legalább egy alkalommal a kutatást megelőző 12 hónapban, ugyanakkor tízből négy magyar szerint nincs szükség különleges alkalomra külföldi webshopból történő vásárláshoz.

Leggyakrabban divatcikkeket vásárolunk, de legtöbbet utazásra költünk

A magyar vásárlók leggyakrabban ékszereket és órákat (68%), játékokat és hobbi termékeket (63%), valamint ruházatot (60%) vásárolnak külföldön. A vásárlások értékét tekintve a legtöbbet utazásra (átlag 60 420 Ft), játékokra és hobbi termékekre (8 498 Ft), valamint szórakozásra és oktatásra költünk (4 869 Ft). A magyarok számára a legnépszerűbb öt piac Kína, az Egyesült Királyság, Hongkong, Németország és az Egyesült Államok. A 2017-es Black Friday alkalmával a ruházati és divatcikkek voltak a legnépszerűbbek, ezek értékesítése meghaladta az éves átlag háromszorosát.

Az online vásárlásokkal kapcsolatos félelmek

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 44%-a az online költéseik növekedésével számol: ezt 85% az online vásárlás kényelmével, 39% a nagyobb választékkal indokolja, és 35% a szállítási költségek csökkenésével számolva tervez többet költeni az interneten. Egy termék belföldről történő megrendelése esetén 45% mérlegeli a szállítási költségeket, és 31% számára visszatartó erő lehet a vásárlás összköltsége.